Letnik: 1996_97 | Številka: 10 | Avtor/ica: Zoran Pistotnik

MAHMOUD AHMED

Soul Of Addis

(Earthworks/Stern's Africa, 1997)

RAZLIČNI IZVAJALCI

Ethiopian Groove: The Golden Seventies

(Blue Silver, 1994)

Zbirka posnetkov različnih etiopskih izvajalcev z naslovom Ethiopian Groove: The Golden Seventies razkriva dogajanje v enem ključnih obdobij geneze tamkajšnje popularne godbe. Posnetki s tega albuma skupaj z informativno spremno besedo nazorno dokazujejo, kako visoki so (bili) glasbeni standardi v tej deželi, hkrati pa nam ponujajo tudi predstavo o tem, kako intenzivno je bilo etiopsko glasbeno dogajanje, preden je strmoglavilo v porevolucijsko osiromašenje. Nastali so v letih 1976 in 1977, torej prav ob samem izteku zlatega obdobja etiopske popularne glasbe, ki naj bi trajalo nekje od zgodnjih šestdesetih do sredine sedemdesetih. Zbirka ponuja šestnajst skladb devetih ključnih glasbenic in glasbenikov, predvsem pevk in pevcev iz tistega obdobja, ki poleg tega sodelujejo s tedaj najpomembnejšimi skupinami. Imena nam (razen enega) seveda ne povedo veliko, za vsakim pa stoji bogata in ugledna ustvarjalna kariera. Tisto eno ime je seveda Aster Aweke - tri izmed njenih zgodnjih posnetkov je tokrat mogoče slišati, in to daje albumu še poseben čar in dragocenost. Dragocena sta tudi posnetka danes že pokojne prve dame zgodnje etiopske popularne godbe Bzunesh Bekele, posebej pa velja omeniti dva, ki ju je podpisal Alemayehu Eshete, etiopski James Brown, ki ima za sabo bogato kariero in je še vedno aktiven ter hkrati eden redkih med tistimi, ki jih srečamo na tem albumu, ki je bil v devetdesetih deležen lastnega albuma na mednarodnem trgu.

Zanimivo, a hkrati sprejemljivo je, da omenjena zbirka ne vsebuje niti enega posnetka Mahmouda Ahmeda, glasbenika, ki se je v omenjenem obdobju po pomenu in statusu v domovini uvrščal v sam vrh najbolj popularnih - to je ne nazadnje omenjeno prav v spremni besedi. Album Soul of Addis lepo dopolnjuje naše dosedanje glasbeno vedenje o njem. Čeprav še vedno ne gre za aktualne posnetke - vsi na album uvrščeni so bili narejeni v osemdesetih letih - pa v navezavi z njegovimi prejšnjimi v Evropi dostopnimi izdajami ter z omenjano zbirko odlično zaokrožajo predstavo o bogastvu in raznolikosti etiopske glasbene ponudbe. Desetim odličnim komadom etiopskega jazzsoula, trdno podloženega z amharskimi ritmi in vpetega v popularna etiopska plesna stila "tizita" in "ambassel", ki jih je ob pevcu Mahmoudu Ahmedu zagrešil šestčlanski bend odličnih glasbenikov s kar dvema tenorskima saksofonistoma, je pravi užitek prisluhniti. Tudi zato, ker imamo - v primeri z zadnjimi dosežki Aster Aweke in še koga - opraviti z zasedbo preverjenih etiopskih glasbenikov, ki igrajo v matičnem okolju na način, ki ga evropska studijska produkcija "world music" na srečo še ni dosegla. Oba albuma pa nas samo potrjujeta v prepričanju, da je po etiopskih glasbenih izdelkih vredno seči vedno, ko se za to ponudi (še vedno preredka) priložnost.

Zoran Pistotnik