Letnik: 1996_97 | Številka: 10 | Avtor/ica: BIGor

MAKERS

Hunger

(Estrus Records, 1997)

V poplavi garažastega rock and rolla zadnjih let le s težavo naletimo na biser, ki bi se lesketal s sočno bistrostjo in svežino, ki ne bi le kopal po grobovih petdesetih in šestdesetih ter opeval hedonizem z neomejeno željo po punk energiji - to je postal že skoraj pravi trend v svetovnem rockovskem podzemlju. Na srečo se nekateri, ki te meje presegajo, ne ozirajo na muhasti razvoj godbe, ampak potiskajo rock and roll identiteto naprej. Med temi redkimi najdemo prav ameriški kvartet Makers, varovance Estrus Records, ki so do danes nasledili mesto kultnih Sonics. To zveni zelo anahronistično, kljub preprostosti, surovosti in neposrednosti pa jim ne moremo očitati, da so brez idej in vitalnosti. Skupina se v sam vrh tovrstne glasbe ni prebila le s provokativnim igranjem, ampak tudi z eksplozivno energijo, ki je vrhunec dosegla ravno s četrtim albumom, na katerem ne le podoživlja tradicijo garaž in se poigrava z melodičnim surfanjem, temveč ponuja enostavno, bombastično igro rock and rolla, s katerim so naredili še korak ali dva višje na piedestal garažnega punk rocka. Do skrajne razpoznavnosti je ohranjena bombastičnost skupine, ki se vali iz skladbe v skladbo in ponuja prvovrstno zabavo vsem fanatikom garaže, obenem pa vsem zahtevnejšim poslušalcem ponudi širino rollovskih elementov. To je doseženo predvsem zaradi učinkovitega in neposrednega snemanja albuma v seattlskih studiih Egg, ki so jih zasedli le za dva dni. Makers so ena tistih skupin, ki ne dopušča, da bi rock and roll postal dolgočasen in vsakodneven, pri življenju ohranjajo ogenj, spočet v petdesetih, pa naj se sliši še tako starinsko.

BIGor