Letnik: 1996_97 | Številka: 13 | Avtor/ica: Viva

MELVINS

Honky

(AmRep - Europe, 1997)

Na našem planetu ni veliko bendov, ob katerih se s strašansko silovitostjo krešejo mnenja tako poslušalcev kot kritikov. Melvins pač je eden od njih - medtem ko njegove strastne sledilce najdete med ljubitelji najrazličnejših podtonov popularne glasbe, boste vedno srečali tudi veliko tistih, ki bodo zatrjevali, da so fantje diletantje ali vsaj, da so neznosni in neposlušljivi. Takoj priznam, da jih uvrščam med genije. Z vsem, kar so od leta 1986 pokazali na albumih, nepregledni masi EP-jev in singlov ter s sodelovanjem na mnogih kompilacijah, jih zlahka vržem med peščico bendov, ki so po drži pravi punk rockerji (ne ozirajo se na nikogar), po zvočnem izlivu pa daleč pred svojim časom. Kot da bi tega ne dokazali že dostikrat, so se potrudili znova in do skrajnosti izpeljane zvočne odbitke zabeležili tudi na plošči Honky. Poleg dveh ali treh pričakovano našponanih komadov, ki se gibljejo med močnimi kitarskimi rifi, neizprosnimi udarci po daleč nadstandardnih bobnih in drobci analognih zvokov, najnovejšemu zapisu najpogosteje dirigirajo tisti, katerih osnova so ambientalni zvoki najrazličnejših izvorov, in ti bi odlično funkcionirali kot zvočna kulisa skrajno napetega filma. Sicer pa mnogi med njimi dajo slišati, da niso narejeni stoodstotno oziroma da je podobo plošče (ki je morda nastala tudi samo iz ostankov lanskoletnega fenomenalnega albuma Stag) v precejšnji meri narekovalo dejstvo, da dva člana živita in delata v L. A.-ju, eden pa v Londonu. Pa kaj. Melvins zmorejo na daljavo to, kar nekaterim ne uspe, tudi če se gledajo vse dneve in vse noči. Zato je zdaj, ko plata je, napočil čas, da od filmarjev zahtevamo, da v primernem ritmu zazibljejo slike!

Viva