Letnik: 1996_97 | Številka: 2 | Avtor/ica: Zoran Pistotnik

GIANNI GEBBIA

Terra Arsa

More Music, 1996

Gianni Gebbia se s Terro Arso ukvarja skupaj s sodelavcema Miriam Palmo in Vittoriom Vilajem vse tam nekje od leta 1992. Letos je obrodila tudi dokument istega naslova, izdan pri bližnji, tržaški založbi More Music. Na njem je zajeto marsikaj zanimivega, kar so naredili - včasih tudi ob pomoči gostov - med leti 1992 in 1995.

Terra Arsa je eno izmed najbolj polnokrvnih glasbenih etnosredozemelj, kar smo jih v razpoznavanjih tega specifičnega ozemlja ujeli do sedaj. 13 - zakaj ravno 13? - skladb in skladbic vsebuje. Vse so tematsko zavezane Siciliji, "suhi zemlji, s soncem ožgani; kjer zdaj mesta izginjajo v žgočem Mediteranu." Gianni je prispeval vso glasbo in aranžmane - pri čemer sta mu dvakrat pomagala sodelavca, Miriam Palma pa v glavnem besedila. Referenc je bilo pri tem ogromno: od futuristov iz leta 1929 in Marine Cvetajeve do Janezeve apokalipse. Pa tudi precej utilitarizma, saj je kar dobra polovica posnetega gradiva že služila za glasbeno opremo dveh filmov. Tudi sicer so posnetki zanjo nastajali na vse tri možne načine: v studiih, na koncertih in po naključju. Vsekakor nek zelo zanimiv prerez skozi vzporedno delovanje Giannija Gebbie v prvi polovici 90. Zanj pravzaprav nismo zares vedeli, čeprav ga je v izjavah omenjal, saj ga do tega CD-ja ni bilo mogoče slišati zunaj Italije. Zato je Terra Arsa simpatično malo presenečenje in hkrati obilen zalogaj dobre evropske etnoimprovizirane sodobne godbe. Z njo si Gianni Gebbia po letošnji solistični sondaži na Drugi godbi zagotovo zasluži še drugo, takojšnjo priložnost. Etnosredozemlje je tisto, kar je definitivno v zraku, in ob Zlatem Jugu Pina Minafre ter zadnjem albumu Carla Actisa Data Blue Cairo, ki vas še čaka, je Terra Arsa zagotovo njegovo trenutno središče. Čim prej si sami privoščite to suho, slano, vročo in mistično glasbo.

Zoran Pistotnik