Letnik: 1996_97 | Številka: 2 | Avtor/ica: Lili Jantol

MICHAEL NYMAN BAND

Teatro Toniolo, Mestre

Po dobrem desetletju pozornega poslušanja plošč enega najkontroverznejših sodobnih britanskih skladateljev, sem prvo oktobrsko nedeljo v prijetno polni gledališki dvorani Teatra Toniolo z odkritim vznemirjenjem prvič prisluhnila tudi koncertni različici najuspešnejših del priljubljenega skladatelja. Desetčlanska zasedba Michael Nyman Band je četrtstoletno kariero enega najbolje prodajanih skladateljev zadnjih let v dobri uri in pol strnila v petnajst skladb. Prvi del koncerta je zaznamovala Nymanova filmska glasba dveh celovečercev Petra Greenawaya iz osemdesetih let: The Draughtsman's Contract in A Zed And Two Noughts. Skladatelj nas je z Adinimi občutenimi klavirskimi melodijami iz filma Klavir uvedel v drugi del nastopa, navdušenje razgretega občinstva pa je doseglo vrhunec, ko je izzvenela zadnja nota skladbe The Water Dances. Nymanu bi sicer lahko očitali všečen repertoar, vendar je bil njegov nastop za vse, ki v glasbi ne iščejo le virtuoznosti in popolnosti, vse prej kot predvidljivo preigravanje hladnih in brezdušnih profesionalcev. Moje prvo srečanje z živo glasbo Michaela Nymana mi bo kljub že ničkolikokrat slišanim starim uspešnicam ostalo v prijetnem spominu predvsem zaradi skladateljeve brezkompromisne izzivalnosti, predanosti godalcev Williama Hawkesa, Anne Morfee,

Catherine Musker in Anthonyja Hinnigana, odločnosti saksofonistov Davida Roacha, Andrewa Findona in Jamieja Talbota ter drznosti pozavnista in tubista Nigela Barra in basovskega kitarista Martina Elliotta. Michael Nyman je tokrat le preizkušal teren; pestrejši repertoar in nove skladbe je prihranil za pomlad, ko se bo zadovoljnemu občinstvu v Perugi in Mestrah vnovič predstavil na veliki italijanski turneji. Spodobilo bi se ga povabiti tudi v naše kraje.

Lili Jantol