Letnik: 1996_97 | Številka: 3 | Avtor/ica: BIGor

Spiritual Pyrotechnics

Duhovni ognjarji

Spiritual Pyrotechnics sodijo med mlajša imena slovenske rockovske scene, čeprav ima vsak član skupine za seboj svojo glasbeno polpreteklost, in to jih uvršča med (pogojno rečeno) veterane slovenske neodvisne rockovske produkcije. S prvencem The Material Empire Is Dying so še enkrat opozorili na založbo Malca records, pri kateri sta pred tem že izšla CD album njihovih rojakov ...

A je to!, v katerih je igral spiritualni kitarist Frenk Les, in kaseta Children Game, zadnja izdaja Polske Malce, v katerih sta bila spiritualni basist Gianni Kovač ter spiritualni pevec in kitarist Miloš Radosavljević, s katerim smo se tudi pogovarjali na njihovi poti s koncerta v Kamniku na koncert v Deskle, ko so se za nekaj ur ustavili na Radiu Študent, kjer so v studiu 1 snemali material za CD kompilacijo Novi rock 96. "Malca Records je bootleg založba, prava underground založba. Nima nobenih sredstev razen tistih, ki jih sami vlagamo. V principu gre za isti krog ljudi, ki delamo to stvar. K njej se bomo ponovno zatekli. Če ne bo šlo drugače, bomo tudi drugo ploščo izdali za Malca Records. Čas bo pokazal." Medtem ko to bereš, potekajo pogovori skupine z založbo Dallas, s katero se dogovarjajo za izdajo drugega albuma, ki ga je skupina napovedalaže sredi minulega leta. "V tem času smo iskali založbo, saj še nismo pokrili vseh stroškov za prvo ploščo. Za novo smo že plačali studio, stvar je posneta, treba jo je samo še zmešati, zaradi dogovorov pa stvar stoji. Upam, da bomo kmalu bolj podrobno zvedeli, za kaj gre. Dallas je prva založba pri nas, ki bi začela pokrivati širok spekter skupin. Doslej so bili zelo ekskluzivistični. Pri nas mora imeti vsaka založba nek komercialni cilj, drugače si ne more pomagati. Mi imamo v tej igri neke vrste problem, ki nam ni v prid. Tisti, ki so na alternativni sceni, nas imajo za preveč komercialne, da bi bili alternativni bend. Spet pa smo preveč alternativni, da bi bili komercialen bend. Tako smo v nekem vakuumu. To, kar delamo, delamo kolikor lahko najbolje, izpostaviti želimo kvaliteto. To je stvar samo našega pozitivnega odnosa do vse stvari."

Za skupino sta dve leti skupnega dela, medtem so že nastopili na Novem rocku 96, ugotoviti pa gre, da so na plano prileteli prav v času medijskega punk revivala, česar se fantje dobro zavedajo. "Res je, ven smo prišli prav v času tega revivala. Morda so mlajši poslušalci za nas rekli: "O, tile so pa kot Green Day, uau!". Ne gre spregledati, da se je punk danes populariziral in da se ga vrti vsepovsod. Takrat, ko smo mi začeli poslušati punk, je bila to ekskluzivna stvar, težko je bilo slišati kakšne Clashe na radiu ali kaj podobnega, danes ti pa spuščajo marsikaj. Tisti, ki vedo, kaj smo prej počeli, vedo, da smo igrali punk. Treba je neke stvari razjasniti. Večina skladb na prvi plošči je mojih in Giannijevih, naredila sva jih že pred tem. Z IN4S sem nehal pred petimi leti, od takrat do danes se je nabralo veliko komadov. Na primer Falling Souls in Spiritual Pyrotechnics so komadi, ki sem jih napisal leta '90 in jih takrat nisem uspel realizirati z IN4S. Dejansko sem začel tam, kjer sem se takrat ustavil. Vmes sem delal z drugimi bendi. Po moje tisti ljudje, ki poznajo Spiritual Pyrotechnics, vedo, za kaj gre."

Spiritual Pyrotechnics so v slovenski prostor prinesli zelo svetlo glasbo, brez kančka mrakobnosti. To je bil zelo močan rez od Polske malce, kjer sta bila Gianni in Miloš tik pred tem. Njihov zadnji izdelek Children Game je bil ovit v zelo temno, skoraj darkersko ogrinjalo. "Dejansko nismo vedeli, da gre s Polsko malco h koncu. To so stvari, ki jih ne moremo kontrolirati. Polska malca je delala v popolnoma drugačnem vzdušju. Vsak član skupine je takrat doživljal velike spremembe v življenju. Začeli smo se zanimati za bolj spiritualne zadeve, ki so bile vedno prisotne. Zadnja postava Polske malce je nastala zaradi tem, ki so nas zanimale. To je bilo obdobje (vsaj zame), ko smo razčiščevali z nekimi stvarmi, ki so bile za nami. Osebno sem začel podlegati drogam in alkoholu. Ugotovil sem, da sem postal suženj teh stvari, da nimam svobodne volje. Nisem znal reči "Ne!". Odločil sem se, da bom s temi stvarmi prekinil. Za takšno odločitev potrebuješ neko spiritualno moč, notranjo moč, duhovno moč, ki prihaja iz delov tebe, ki jih ne razumeš. Te stvari niso imele veze z glasbo, vendar ko preleviš svoja čustva v glasbeno ustvarjanje, pride do tega. Kaseta Children Game je bila zelo žalostna, zelo temna. Uroš (Srpčič, bobnar, op. BIGor) je šel živet v tempelj, tako se je odločil sam in zelo dolgo smo vedeli, da se bo to zgodilo z njim, ker je dejansko to iskal. Ko se je Uroš odločil, se nihče ni sekiral, nihče si ni pulil las, enostavno so se izoblikovali novi načrti, nove stvari. Če imaš energijo, ni problema. V Spiritual Pyrotechnics je prišel navdih čisto od drugod, to je bila nova stran."

"Spiritual Pyrotechnics so nastali, ker smo sami odkrili svetlo plat življenja. To plat življenja želimo deliti z ljudmi, ljudem želimo dati tovrstne energije. Poanta je v tem, da želimo povedati ljudem naj se odprejo, naj pokažejo malo več življenja. Vsak ima svobodno voljo. Mi delujemo po svoji volji in v skladu s svojimi željami se nam odvija naše celotno življenje. Kakršne želje boš imel, tako boš tudi živel!"

Medtem je prišlo v zasedbi do spremembe, perspektivnega bobnarja Ivča Rimca, tudi člana Demolition Group, je iz objektivnih razlogov (za nekaj časa je odpotoval v Anglijo) zamenjal Primož Kumer, ki se ga nekateri spomnijo še iz časa Pragwald in Transcendence. Ne glede na novega člana je v skupini ohranjena notranja pozitivna energija. "Zadeve imamo razčiščene, ve se, kdo pije in kdo plača. Imamo sistem, kako delamo pesmi, kako kreiramo stvari. Nikomur se ni potrebno dokazovati ali celo uveljavljati neko voljo. V teh dveh letih smo prišli do tega, da si zelo zaupamo, mogoče tudi zato, ker smo v spiritualnih vodah, s katerimi z lahkoto lovimo notranje vibre. To se nam zadnje čase manifestira prav na koncertih, kjer se zmeraj zgodijo majhne 'cake' ali problemčki, zaradi katerih začnejo šivi benda pokati. Ravno to je plat, kjer nam spiritualnost blazno pomaga, da se ulovimo in da stvari uredimo. To je stvar let, izkušenj."

p.s. V času predvolilnega boja se je razširila govorica, da so Spiritual Pyrotechnics igrali na predvolilnem koncertu SDS v Ljubljani; Miloša smo vprašali o tem, da bi javno zaustavili govorice: "Nek človek iz Sevnice, ki je glasbenik in s katerim smo že delali, nas je vprašal, če bi igrali v Ljubljani, pa ne samo mi, ampak tudi Maze in Nova3. Pristali smo. Vmes sem čisto pozabil na dogovor. Prišel sem v stik s prijateljem, Mančkom, ki mi je rekel: "O, jutri pa igrate v Ljubljani za SDS!" Rekel sem: "A res, super!???' In potem smo seveda stvar odpovedali. Tip me je zjutraj poklical in me vprašal, če pridemo v Ljubljano, pa sem mu rekel: "Ne, hvala!" Niti mi niti Maze niti Nova3 nismo igrali na tem koncertu!"

BIGor