Letnik: 1996_97 | Številka: 4 | Avtor/ica: Kaja Šivic

MAX BRUCH

Simfonija št. 1, Kol Nidrei, Pozdrav Sveti noči

Max-Bruch-Philharmonie, dirigent Anton Kolar

Gabriela Zamfirescu, mezzosopran

Hans-Ludwig Becker, violončelo

(Deutsche Schallplatten, 1996)

O tej in naslednji izdaji ne poročam zato, ker bi bila glasba nova, ampak zato, ker predstavljata lep posnetek nekaterih manj znanih ali dolga leta pozabljenih del. Pomembno je tudi to, da so izvedbe in posnetki nastali na pobudo in pod umetniškim vodstvom slovenskega dirigenta Antona Kolarja, ki je od leta 1995 umetniški direktor Filharmonije Maxa Brucha, sestavljene iz gledališkega ansambla v Nordhausnu in orkestra LOH v Sondershausnu. Mali nemški mesti v bližini Weimarja imata dolgo in izjemno bogato glasbeno zgodovino, za katero gre zasluga predvsem tamkajšnjemu kulturno osveščenemu knezu, ki je na dvor sprejemal samo take uslužbence, ki so dobro obvladali vsaj en inštrument. Tako so ob osnovnih opravilih igrali tudi v dvornem orkestru. Na mestu umetniškega vodje oziroma dirigenta se je zvrstilo nekaj zanimivih glasbenih osebnosti, med njimi Max Bruch, ki ga tu še posebej častijo, saj je takratnemu dvornemu orkestru dvignil kvaliteto in sloves, v teh krajih pa je tudi dokončal znameniti violinski koncert ter napisal 1. in 2. simfonijo. Novi cede prinaša tri Bruchove skladbe. 1. simfonija je visoko romantično štiristavčno delo z mogočnimi vrhunci, ki vseskozi daje vedeti, da je posvečeno Johannesu Brahmsu, ki ga je Bruch močno cenil. In Brahms je bil menda nad delom navdušen. Še danes drugi stavek - živahni Scherzo - občinstvo dvigne na noge, to dokazuje tudi posnetek odlične izvedbe na plošči. Za Kol Nidrei op. 47 - Adagio za violončelo in orkester - je skladatelj dobil navdih pri židovskih prijateljih v Berlinu. Skladba ima dva dela, ki temeljita na starih hebrejskih pesmih. Vloga čela je skoraj vokalna - spevna, otožna, močno izrazna. Solist na plošči ji je z lepim močnim tonom in muzikalnim lokom vsekakor kos. Nekoliko manj dopadljiv je posnetek vokalno-instrumentalnega dela Gruss an die heilige Nacht op. 62 za alt, zbor in orkester. Zbor, posebej moški del, deluje nekoliko rezko, solistka pa intonančno neuglajeno.

Kaja Šivic