Letnik: 1996_97 | Številka: 4 | Avtor/ica: Lili Jantol

JOHN HARLE

Terror And Magnificence

(Argo, 1996)

Skladateljski prvenec angleškega saksofonista Johna Harla je ena najboljših plošč iz lanskoletne ponudbe založbe Argo. Rdeča nit petih skladb so občutene interpretacije srednjeveških besedil in glasbe. Naslovno Terror And Magnificence odlikujeta značilna Harlova tehnična virtuoznost in globoka izpovednost njegovih melodičnih linij, spretno nadgrajenih s šesto let starim besedilom francoskega pesnika Guillauma de Machauta. Skladbo sta posneli zasedbi London Voices in trio Twentieth Century Saxophones, v kateri sta se Harlu pridružila klaviaturist Steve Lodder in saksofonist Andy Sheppard. Slednji v duu s skladateljem blesti v kratki improvizirani skladbi Hunting The Hare. Srednjeveško temačnost in mističnost odseva tudi skladba The Three Ravens; tri pesmi anonimnega tudorskega pesnika je zapela cenjena sopranistka Sarah Leonard. Zasedba glasbenikov ni nič manj odlična tudi v preostalih dveh skladbah. Uvodno Shakespearjevo besedilo Mistress Mine je Harle zaupal tehnični natančnosti Balanescu Quarteta in neposredni čustvenosti surovega vokala Elvisa Costella, ploščo pa je zaključil z mladim nadarjenim kontratenoristom Williamom Purefoyem v skladbi Rosie-Blood. Starinski vokal je prepletel z vznemirljivo harmonsko strukturo Perotinove skladbe Sederunt izpred osemsto let. Plošča Terror And Magnificence brez dvoma dokazuje, da se Johnu Harlu obeta bleščeča skladateljska kariera.

Lili Jantol