Letnik: 1996_97 | Številka: 5 | Avtor/ica: Vrečko

K.U.T. GAS

Erotika

(ZKP RTV Slovenija, 1996)

K.(ulturno) U.(metniška) T.(olpa) in njihova Erotika sta preredek in dragocen primerek iz industrijsko-poljedelskih predelov spodnjega Posavja, kjer v glavnem sicer gojijo kovino, rock'n'roll in nuklearno energijo. K.U.T. Gas zvrstno nikakor ne moreš pritakniti rock'n'roll pojavom, a prej našteto folkloro nosijo v drobu: večji soulsterski orkester (iz šole Jamesa Browna in njegovih The J. B.'s, Average White Banda, Earth, Wind & Fire itn.) tako kot godba na pihala pač ne more brez žlahtne pihalne sekcije (kovina!), Gas se ne branijo mesenih zadovoljstev in hitrosti (rock'n'roll!), in če kje zares urežejo, je to na odru (nuklearna energija!)...

Erotiko so posneli v nekaj dneh v Studiu 14 nacionalne medijske zadruge. Komade so snemali v enem šusu, brez nasnemavanj (razen mogoče dveh ritem-mačinskih okraskov). To prinese tudi nekaj šibkih priveskov, ki pa jih pustimo za konec... Za začetek na hitro - kaj dobite, ko v meso vašega cede-igralnika penetrirate z omenjenim gasovskim debutom: najprej špasno baritonsko frazo v uvodu (če malo zakrevsa, nič tragičnega), na katero se zlagoma naložijo druga pihala in ritmični odsek (Entrance). Zatem odlično štump-fank zaseko in obenem enega od tour de forceov Erotike - Who's In The House Tonight. Animal soul je na koncertih preverjen posavski, visoko vnetljiv hommage botru soula in njegovim The J. B.'s ter druga energijska bomba na Erotiki (Rudi Strnad zna spustiti žival iz sebe!). Bimbo pa incestno mazohistična oda vamp-ženskam (Hej mala sestra, odkrij svoj obraz... 'Ne bom surova,' mi reče njen glas...). Pred Gasom, ki zapre ploščo z mehko cyber-soul vožnjo, so nagnetene še tri priredbe: I Heard It Through The Grapevine razvpitega producentskega soulsterskega dvojca Norman Whitfield & Barrett Strong (komad je v anale odpeljal Marvin Gaye, na plesišča v osemdesetih pa zappovec Roger Troutman) ni pretresljiva, le Zdeslav Grubišič na basu za trenutek končno malo natrga vajeti. Bolj mlahav je njihov prispevek h grapefruitovskemu soundtracku Elvis Deluxe Are You Lonesome Tonight; preresno in preveristično. To Love Somebody Bee Gees z gostom Vladom Kreslinom pa je potencialni invalidski voziček za krog po bličču in smradu domače estrade.

Najbolj ihtava pomisleka k Erotiki sta nemudoma lahko vsaj sledeča: čemu se na njej ni značel kakšen od posnetkov z eksplozivnih koncertnih nastopov in zakaj glede na impresivno trojico mesenih ženskih spremljevalnih glasov (Marjeta Podgoršek, Petra Uršič in Aleksandra Barič) ni komada, ki bi ga ženski vokal vodil? Te spekulacije lahko mirno postavič v kot, če preprosto upočtevač avtorsko integriteto pri odločanju. Bolj moteča malenkost je produkcija zvočnega miljeja, ki kdaj zelo koketira s plehnatim big band glamourjem in ji manjka neki mali prdec ostrine, žmohta in žaltavosti, ki jih na živem nastopu K.U.T. Gas ne pogrečač. Kakor koli že - Erotika je več kot dostojna in izvirna partija, Gasovci pa so v triinčtirideset minut natresli kar nekaj slastnih rozin. Gas, pobje...

Vrečko