Letnik: 1996_97 | Številka: 6 | Avtor/ica: Janez Golič

MORPHINE

Like Swimming

(Rykodisc/Nika, 1997)

Morphine so lep primer izvirnosti, ki je postala obremenjujoča. Njihov zvok je edinstven, vendar ravno zato pesmi prepoznamo že po prvih taktih. Če bi igrali klasični kitarski rock, se nad tem ne bi pritoževal nihče. Skratka, Morphine so bili na poti, da se ujamejo v lastno zanko.

Prišel je torej čas, da trio iz Bostona razširi zvočne možnosti. Razširili so jih s povečano uporabo klaviatur, predvsem melotrona, in to njihovo glasbo približa zvoku zgodnjih sedemdesetih let. Ampak brez skrbi, v ospredju ostajajo značilno igranje baritonskega saksofona, zategli toni dvostrunske basovske kitare in sinkopirani ritem. Njihove pesmi v osnovi ostajajo kar se da preproste, besedila so skovana v strogih rimah in Mark Sandman jih poje s prepoznavno globokim glasom. Nekaj več svobode si je tokrat vzel le Dana Colley, ki mestoma zablesti s solom, vendar se drži osnovnega toka skladbe.

V celoti je to najbolj umirjena, skoraj lenobna plošča Morphine. Če smo prej na polovico pesmi zlahka poplesavali, lahko sedaj le narahlo migamo s prsti na nogah. Če smo natančni, sta od trinajstih pesmi le dve živahnejši (Murder For Money in Eleven O'Clock). Fantje so pač že v letih, ko razmišljajo še o čem drugem, ne le kam bodo šli zvečer na pivo.

Težava je v tem, da so se nam s prejšnjimi ploščami tako zelo usedli v ušesa, da nam sedaj težko ponudijo kaj zares svežega. Vprašanje pa je, kaj bi porekli tisti, ki bi se prvič srečali z njimi ravno s ploščo Like Swimming. Za podpisanega je žal že prepozno, verjetno tudi za Morphine same. Način, kako pišejo pesmi in kako jih igrajo, je globoko zakoreninjen v njih samih. Določen je z njihovimi glasbenimi karakterji, in to bi lahko spremenili le s spremembo zasedbe. Ampak to potem ne bi bili več Morphine. Like Swimming je še ena poštena plošča bostonskega tria.

Janez Golič