Letnik: 1996_97 | Številka: 6 | Avtor/ica: Vrečko

RAZLIČNI IZVAJALCI

Conversions - A Kruder and Dorfmeister Selection

(Spray-BMG, 1996)

Če sta rap in metal brez mečkanja stresla in narezala osemdeseta, so techno vibracije ultimativna popularnoglasbena zagozda za devetdeseta. Hip hop in techno zvrsti so s smelo rabo tehnologije (po radikalnejših katoliških in protestantskih mitih sicer diaboličnega sredstva za razčlovečenje...) in z zavidljivim nadzorom nad zvokom v zadnjih letih korenito nagrizle pravila igre, mitologijo in prakso rock'n'rolla, jazza in folka. Evropo in Ameriko je zalilo morje neodvisnih založb (vedno uporaben kazalec in potencialen plen založniškemu establishmentu), prišlo je do očitne razpršitve scen (anglo-ameriški popularnoglasbeni monopol vztrajno kopni) in zamenjave nekaterih vlog, npr. na zgodovinsko mitiziranem mestu producenta kot posvečenega oblikovalca 'avtentičnega' zvoka vedno pogosteje najdemo didžeja, jahalca vinilov, 'švasarja' zvočnih konstrukcij. To spet drži za hip hop in za techno zvrsti. Omeniti se da marsikoga, od Princa Paula, Funkmastra Flexa, Jimmyja Jaya do Kennyja Gonzaleza in (seveda) avstrijskega dueta KruderandDorfmeister...

No, če si v igralnik ali na gramofon v zadnjem času naložil kakšno kompilacijo različnih izvajalcev sorodne zvočne pasme, je to v glavnem pomenilo dolgočasen, krampast in posiljen zvarek. Prav zato so trepljanja vredne poteze založniških ovratnikov, ko dajo kakšno acid-džez, hip hop, trance-techno in drum'n'bass zbirko zvariti in polikati didžeju v njegovo domačo delavnico. Omenjena boben-bas mineštra Kruderja in Dorfmeistra je imela to srečo. Na njej najdeš deveterico prepričljivih zvočnih laborantov in aktivistov otoškega klubskega podzemlja od Earl Grey do Ballistic Brothers. Deseti so Count Basic, tu marsikomu znan kisli-džez orkester z zgornje Štajerske, s prefinjeno ekstravaganco 'Speechless DrumandBass'. Seveda, človek na trenutke pogreša debelejši bas in bolj lesen odmev tolkala - a to pride od uhlja, vajenega raskavih in odmevnih eskapad starih dub magov: Tubbyja, Perryja, Sherwooda in Norega Profesorja. Da ne bo pomote - tudi izraz 'drum and bass' je prevzet iz reggaejaškega linga sedemdesetih let. Izvirno je pomenil ritmično ogrodje komada, ostrganega melodije, kasneje vešče opremljenega z zvočnimi efekti. In veščine Kruderju in Dorfmeistru nikakor ne gre oporekati. Izvirne kose sta namreč izdatno naelektrila, zabelila in zalila. Conversions je v svoji pasmi verjetno ena slastnejših, bolj tekočih partij zadnjega leta; in le slabo polovico pike krajša od njunega planetnega drum'n'bass venca DJ Kicks, ki sta ga v istem obdobju ustvarila za berlinsko delavnico K7...

Vrečko