Letnik: 1996_97 | Številka: 7 | Avtor/ica: Ognjen Tvrtković

GLASBENI BIENNALE - ZAGREB 97

Zagreb, april 1997

Največja pridobitev leošnjega 19. Glasbenega biennala - Zagreb 97 je bil neverjeten naval občinstva na vse koncertne prostore, kjer je potekala ta glasbena prireditev, ki že od šestdesetih predstavlja prostor Novega zvoka. Tokratna tema je bilo Glasbeno gledališče - kje, kako, kam, do kdaj... Dr. Marija Bergamo je v uvodnem eseju obsežnega kataloga briljantno obdelala temo, v več dvoranah pa so sledili koncerti in predstave, od ljudske opere Zgodbe iz dunajskega gozda Mira Belamarića (hrvaška praizvedba!), intimne opere Komorni trio mlade Splitčanke Olje Jelaske pa do manjših ansamblov. Angleška skupina Lontano z avtorico in pevko Jenny Roditi je na primer predstavila svojo verzijo sumerskega mita Inanna, avstrijski Ansambel XX stoletja monodramo Johannes Stein ali kraljevi plašč, medtem ko je francoski Ensemble 2e2m izvedel komorno opero Mauricea Ohanea, v kateri blesti Japonka Yumi Nara. Skupina za sodobno glasbo milanske Scale je oživila koreografijo slavnega Rolanda Petita Tout Satie z živo Satiejevo glasbo za klavir štiriročno na sceni. Koreodrama iz Ljubljane je prireditev sklenila z Lepo Vido, pri kateri je prišlo do polemike, ali je to delo primerno za glasbeni festival. Za moj okus je glasba Janija Goloba odlična, glas Bogdane Herman prelep, igra velikih slovenskih igralcev spektakularna postavka D. Z. Freya, a vse skupaj prepočasno, preglomazno, ponekod preveč bombastično.

Simfonična koncerta (orkestrov Radio Praga in RTV Hrvatske) sta bila nekoliko monotona, zato pa je bilo veliko izjemnih manjših koncertnih dogodkov. Zagrebški kitarski trio je spet blestel s praizvedbami, Studio Percussion iz Gradca je pripravil fenomenalen večer (od rocka, jazza do klasičnih prijemov), učenec Anthonyja Braxtona, trobentač Rajesh Mehta s svojim Kolektivom je različne glasbene prvine izvajal z veliko humorja, holandski godalni kvartet Mondriaan je predstavil sodobno glasbo Južne Amerike, hrvaški skladatelj Dubravko Detoni je za svojo 60-letnico priredil enega najbolj kontroverznih performansov. Odlični so bili multiinstrumentalist Ratko Vojtek pa saksofonista Goran Merčep in Dragan Sremac, nizozemski oboist Bart Scheeman in zagrebški duo kontrabasov, ki je pokazal, da se gledališče, koncertno petje in balet prav lahko družijo s tako neobičajnim sestavom. Posebej je treba pohvaliti prekrasno skladbo Love Song Milka Kelemena, ki so jo izvedli Zagrebški solisti, navdušil pa je tudi Američan Donald Knaack, ki je v svoji Junk glasbi na glasbila, najdena na odpadu, igral tako vehementno, da se mu je nazadnje pridružila tudi publika.

Ognjen Tvrtković