Letnik: 1998 | Številka: 1 | Avtor/ica: Lili Jantol

KAMRAN INCE

Fall Of Constantinople

(Argo/Decca, 1997)

Kamran Ince, sedemintridesetletni ameriški skladatelj turškega rodu, je zame eno prijetnejših glasbenih odkritij letošnjega leta. Povsem sta me prevzeli dramatična epska širina in drzno razpoloženjsko tonsko slikanje njegove programske glasbe. Zahvaljujoč izbranemu okusu založbe Argo je prvo srečanje z Incejevo glasbo nepozabno zvočno popotovanje po razgibani turški pokrajini, njenih kulturnih čudesih in prelomnih zgodovinskih dogodkih. Skladatelj je navdih za uvodno komorno skladbo Arches (1994) našel v usločenih obokih carigrajskih mošej, bazilik in katedral, katerih dvigovanje in spuščanje je mojstrsko ponazoril z liričnim zvočnim valovanjem šestih glasbil zasedbe Present Music: flavte, klarineta, violine, čela, trobente in celo sintetizatorjev. Ince namenja posebno pozornost prav zvočnosti, katere izvirnost je lahko tudi v spretnosti posodabljanja orkestralnega zvoka. Da so klaviature, saksofon, električna kitara in bas učinkovita in celo nepogrešljiva glasbila simfoničnega orkestra, potrjuje tudi simfonija Fall of Constantinople (1994), petstavčna glasbena impresija prelomnih dramatičnih dogodkov iz turške zgodovine v izvedbi znamenitega orkestra Albany Symphony Orchestra. Delo odlikujejo veličastne in razkošne harmonije, s posebnim poudarkom na ognjeviti ritmiki. Ince izjemne ilustrativne sposobnosti vnovič potrdi tudi v sklepnem delu, zamaknjenem sanjarjenju ob slovitih skalnih grobovih antične Likije. Tudi štiristavčno skladbo za klavir in orkester Remembering Lycia (1996) je pod taktirko Davida Alana Millerja posnel simfonični orkester iz Albanyja, začinili pa so jo spretni prsti pianista Alana Feinberga.

Lili Jantol