Letnik: 1998 | Številka: 10 | Avtor/ica: BIGor

VANS WARPED TOUR '98

Ljubljana, Križanke, 12. 9. 1998

Slovenski mejni organi so se ponovno izkazali z nerazumevanjem popularne kulture, ki vključuje tudi športne dejavnosti, in tako preprečili dovoz klančin in druge šare za skaterje, rollerje in bicikliste. Kljub temu je Vans Warped Tour sredi Ljubljane uspel. Odsotnost obljubljenih ekstremnih športnikov večine prisotnih ni zmotila, da ne bi prenapolnili Križank, kot zmorejo le Goran Bregović in Plavi Orkestar, tudi manjkajočih skupin ni nihče pogrešal v ogromni zbirki imen. Dan melodičnosti, veselja, mladosti in poskočnosti je med celotno prireditvijo v Križankah odvzel punku in hard coru koščke svetlih trenutkov in (za)upanja. Le redki so dvignili peno navdušenja čez rob, večina jih je z jokavostjo, jodlanjem in šablonskim poigravanjem odbila "glavico z žebljička" in dokazala, kako enkratne so Spice Girls.

Šablonski tekoči trak je nekaterim nastopajočim, drugačnim od večine, omogočil, da so izstopili iz povprečnosti in odzveneli bolj priljudno. Pitchshifter so z združevanjem močnih kitar, podložene drum'n'bassovske ritmike ter srditih sporočil marsikomu očistili ušesa že samo z drzno drugačnostjo. Cherry Poppin' Daddies so s poskočnim, zabavnim in veselo prenovljenim swingom za konec stoletja le dali upanja, da vsaj nekaterim ne manjka idej. Brez dlake na jeziku in zadržkov se lahko rokujejo z veterani The Specials, ki so bili tudi glavni razlog, da so se med večinsko najstniško populacijo pomešali tudi številni slovenski akterji s konca sedemdesetih in osemdesetih. Morda so upali, da bodo obudili spomine na stare punkovske čase. Če se jim že prva želja ni izpolnila, se jim je druga: da bi le videli rasno mešane Angleže The Specials v pravi luči. Ta banda je v slabe pol ure pometla pred sabo in za sabo, pokazali so več kot skupaj večina vseh zbranih tisti dan v Križankah. Sestavljeni program s starim in novim je minil v trenutku. Glasbena podkovanost, izvirni čut za ustvarjanje koncertnega razpoloženja in doživeta medigra so vrnili popolno zaupanje skupini, ki je z nastopom dokazala, da se ni zbrala le zaradi obljubljenega denarja, ampak da je v poplavi novih ska skupin, zlitih v melodično punk hard core brozgo, prevzela vlogo profesorja. Nastop The Specials je opozoril, da je glavni konstruktor Vans Warped Tour dojel evropsko zatohlost, saj ni ponudil niti enega unikatnega imena iz množice skupin, ki so se predstavile v ameriški verziji tega potujočega festivala. Ne le da ni pripeljal ob Cherry Poppin' Daddies še kakšnega novega ska imena, tudi številnim bolj rockovsko nastrojenim skupinam, ki so masakrirale ušesa po Ameriki, ni omogočil preboja na tukajšnji trg. Šablonsko samozadovoljevanje ob No Use For A Name, Unwritten Law in Lagwagon je bilo utrjeno v formo žalostnega uničevanja punkovske in hardkorovske izraznosti in zapuščine. Ko so se prekaljeni dedki Bad Religion povzpeli na oder, je prišla na vrsto lekcija, kaj pomeni tako imenovani spevni hard core punk. Bad Religion so potrdili namige, da so v tem trendu resnično edina pomembna punk hard core skupina. In da je bila njihova lekcija še bolj uspešna, so nemškega olja dolili alpsko poskočni Die Toten Hosen, ki so pokazali, kaj punk v resnici ni.

Vans Warped Tour 98 je na Slovenskem uspel zato, ker: 1. še vedno nismo popolnoma sneli železne zavese z meje; 2. srečali sta se mlada in stara generacija ter si nič izmenjali; 3. nekoli ostareli Bad Religion in The Specials so bili še vedno mladostni in živahni; 4. kdor ima izoblikovan bolj inovativen in samosvoj izraz, mora vztrajati toliko dlje, da ga množica požre (Cherry Poppin' Daddies); in 5. slabo se piše slovenskemu rockovskemu rodu s tako nekritično mlado publiko, četudi bo za to vedno kriv Novi rock.

BIGor