Letnik: 1998 | Številka: 11 | Avtor/ica: Napo-Lee-Tano

CANIBUS

Can-I-Bus

(Universal, 1998)

Canibus je mladenič, ki je postal razvpit predvsem po javnem dvoboju, ki sta ga uprizorila z LL Cool J-jem. Legendarni LL je namreč Canibusa povabil k sodelovanju pri komadu 4, 3, 2, 1 - in dobršen del besedila mu je spisal prav mladi rapper. Na ovitku plošče je bil potem kot avtor naveden le LL Cool J in Canibusu je šlo v nos (predvsem zaradi tega, ker mu ni nič od avtorstva prišlo v denarnico). Ves jezen je spisal komad Second Round K.O. (z muziko ga je opremil Wyclef Jean ), v katerem je Canibus hudo ozmerjal bivšega prijatelja. LL mu ni ostal dolžan, in dvoboj se je v maniri starih »MC battlov« razvil do neslutenih razsežnostih. Canibus je dobil veliko fanov, ki se jim je zdelo kul, da eminenci, kot je LL Cool J, kdo pove, kar mu gre – da se je zmehčal, da je pop, da je bolj kot cestni salonski rapper. Seveda pa je mladeniču slava malo stopila v glavo in začele so se širiti govorice, da hoče »zbattlati« tudi najboljšega bojnega rapperja vseh časov, po imenu KRS ONE. Glede na to, da je KRS v dvobojih dobesedno uničil že marsikatero kariero, Canibusu soočenja z njim vsekakor ne priporočamo.

Fanta bi bilo namreč škoda, saj na prvencu dokazuje, da je nadvse obetaven rapper. Njegov slog je jasno izdelan in prepoznaven: malo tečen, rahlo hripav mladostniški glas, hlastajoče in agresivno podajanje verzov, onomatopoetsko besna interpretacija zmerljivk in razločnost tudi pri hitrem podajanju besed so stvari, ki ga jasno ločujejo od drugih mikrofonskih mojstrov. Canibus je najboljši v komadih, ki govorijo o njegovi superiornosti in o slabostih drugih rapperjev v primerjavi z njim. Duhovite primere in metafore nikoli ne prestopijo meje dobrega okusa, ampak se lahko zdijo zabavne tudi tistim, ki se v njih prepoznajo. Tudi ko se loti globljih tem – in to ni tako poredko –, je Canibus konsistenten in ne zapade v plehkost in protislovja.

Na podobni kvalitetni ravni je tudi produkcija, to ni čudno, če vemo, da je večino dela opravila prekaljena četa producentov, s Fugeejem Wyclefom Jeanom na čelu. Can-I-Bus je plošča, ki newyorški mladi sceni daje nov zagon in dokazuje, da je v podzemeljskem zaledju glasbene industrije veliko talentiranih rapperjev, ki še čakajo na prvo priložnost. Če so vsaj pol tako dobri kot Canibus, si samo želim, da bi jo dobili.

Napo-Lee-Tano