Letnik: 1998 | Številka: 5 | Avtor/ica: Jure Matičič

RAZLIČNI IZVAJALCI

Block Rockin’ Beats

(Arcade, 1998)

TERRANOVA

DJ Kicks

(Studio !K7, 1998)

Mešanica old school in new school izdelkov breakbeatnološkega prepričanja je nekako zadnji izraz konca devetdesetih. Kompilacijske plošče vseh mogočih izvajalcev in vseh mogočih stilov pač kažejo še nadaljnjo eklektičnost modernih (elektronskih) glasbenih izrazov. Prvi tak primerek je Block Rockin’ Beats. In Chemical Brothers sta tudi zraven, če sodite po imenu, tokrat le posredno, z dvema remiksoma indy rockerjev Spiritualised in The Charlatans. Drugače se kompilacija začne precej popasto - s Prodigy, Run DMC in Jasonom Nevinom kot mojstrom remiksov ter z masivnim hitom izpod prstov dua Propellerheads (skupaj s Shirley Bassey), History Repeating. Tokrat malce hitrejša verzija z več kitarami, kot na njunem novem albumu. Nadaljuje se s podtalnimi Fatboy Slim, Les Rythmes Digitales, Headrillas. Nasploh so vsi komadi relativno sveži, vzeti direktno s singlov in zapakirani v standardni radio edit, triinpolminutni format. Kot je pričakovano pri big beatu, chemical beatu, nu school beatih in preprosto mešanici vsega (recite temu, kakor hočete), prevladujejo založbe Mo’Wax, Skint, Wall Of Sound, prenovljena (in ne več popolnoma kitarska) Roadrunner, V2 in Junior Boy’s Own. Indy dance, kot pravijo glasbeni kritiki, je funky mešanica, ki z breakbeatom združuje vso šaro, ki so jo uspeli zbrati producenti. Seveda pod močnim retro vplivom. Block Rockin’beats združuje popularno z undergroundom v prijetni obliki, ki omogoča poln pregled nad skoraj vsemi novimi elektronskimi godbami, čeprav drum’n’bass ob vsej retroaktivnosti zveni precej modernistično in vesoljsko.

Serijo DJ Kicks berlinske založbe !K7 so pri Mixmagu razglasili za najpomembnejšo didžejevsko miksano serijo nasploh - berlinski trio Terranova je prispeval eno zadnjih. Terranova so do sedaj izdali le kopico EP-jev, naredili nekaj remiksov, njihova najboljša vrlina pa je očitno didžejanje. Terranova so se spoznali predvsem prek berlinskega funky, freestyle undergrounda, ki je bil (in je še) alternativa techno prepričanosti večine berlinskih elektronikov. Vsi trije so rojeni v Berlinu in se ponašajo s čudnimi vzdevki. Fetish je večino časa preživel kot didžej in je preprosto žural naokoli, Kaos je nekdanji grafitar, ki se je odločil za glasbo, Meister pa je klaviaturist s klasično glasbeno izobrazbo berlinske Hochschüle Der Kunst in je vrsto let preživel na turnejah po Evropi z različnimi jazzovskimi ansambli. Njihov DJ Kicks je mešanica, nekakšno potovanje skozi vse underground plesne zvrsti. Ponaša se z zgodnjim Detroitom v poznih osemdesetih, New Yorkom v zgodnjih osemdesetih, reggae muziko iz sedemdesetih in nenazadnje z novejšimi obskurnostmi in trenutnim hip hop undergroundom. Poleg vsega elektra, hip hopa, trip hopa in drum’n’bassa na CD verziji DJ Kicks dodajo še dobro mero postprodukcije z Moogovskimi izpadi, uličnimi kravali in različnimi sempli, ki posnetek kar se da približajo resničnemu dogodku. Na vinilu so originalne verzije komadov, od odličnega Please Stand By (BFC oz. Carl Craig), različnih obskurnosti, ki izvirajo pri Stereo MC’s, do Terranovinega lastnega komada Tokio Tower, ki je nastal v sodelovanju s krautrockerjem Manuelom Göttschingom. Pisana druščina torej, končno odločitev, kdo je boljši, pa prepuščamo vam.

Jure Matičič