Letnik: 1998 | Številka: 5 | Avtor/ica: BIGor

RAZLIČNI IZVAJALCI

Feathers, Wood and Aluminium

(Earwing Records/Anubis Records, 1998)

New Music From Croatia je podnaslov te kompilacije, ki že sam zase pove, da gre za glasbeni izdelek nove Hrvaške, ki se je v zadnjih povojnih letih razvila v deželo s pestro in razgibano glasbeno produkcijo, pri kateri se tudi mi (Slovenci) še vedno lahko kaj naučimo. Če je bazični rock postal že del vsakdanje medijske ponudbe in posledično tudi uradni del hrvaške sredinske produkcije, nam kompilacija Feathers, Wood and Aluminium ponuja tisto hrvaško glasbeno srenjo, ki ji lahko rečemo neodvisna, tudi alternativna in underground. Gre za tisti del rockovske scene, ki deluje vzporedno uradni glasbeni ponudbi; njene značilnosti so velikokrat razdrobljenost, nepovezanost in individualistično delovanje. Ekipa zagrebškega (mega)fanzina Thirsty Ear-Žedno uho se je le odločila za usodno potezo, da poveže to sceno in naredi zaokrožen izdelek manj vidnega, podtalnega dogajanja. Kot vsaka kompilacijska plošča je tudi ta zelo informativna, zato jo je težko zaokroženo oceniti, vendar pa je z realizacijo projekta definitivno dosežen predvsem primarni namen: pritegniti pozornost na tudi tisto bolj izolirano in odrinjeno ustvarjalnost, ki nima komercialnega naboja. Kompilacija Feathers, Wood and Aluminium nam ponuja skoraj 73 minut glasbe oziroma natančno 23 hrvaških skupin, ki delujejo doma in na tujem.

Med najbolj znana imena na albumu sodijo surferji Bambi Molesters in punkovsko energični Overflow, imena, kot so Why Stakla, Ha Det Bra, Šumski, Gone Bald, Peach Pit, Very Expensive Porno Movie, Projekt=Projekt in Glasshopper, so se v preteklosti že potikala po nekaterih slovenskih koncertnih odrih, vendarle niso pretirano znana slovenski publiki. Ravno zato je ta kompilacija več kot dobrodošla, saj nam ponuja zelo neposreden vpogled v novo hrvaško glasbeno sceno, obenem pa tudi presenečenja: na primer Il Gruppo Delle Azioni Progressive z off jazzom in Projekt=Projekt s post off rockom. Prevladuje predvsem kitarska godba: od matematičnega glasbenega pristopa do hrupnejšega kitarskega udrihanja, ki se (načelno) izmika konvencionalnim rockovskim obrazcem. Ravno ta drugačnost dela to kompilacijsko ploščo tako privlačno, z njo se spuščamo v manj znane in tudi nepopularne glasbene vode sosednje Hrvaške, ki je s tem izdelkom še enkrat dokazala, da moraš imeti za vsak korak naprej pogum in predvsem individualce - aktiviste, ki so prepričani v svoje početje.

BIGor