Letnik: 1998 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Eva Horvat

RAZLIČNI IZVAJALCI

Novamute Kompilation

(NovaMute/Dallas, 1998)

Založba NovaMute ponuja ob peti obletnici ustanovitve dvojno kompilacijsko ploščo najboljšega, kar je izdala, odkar je njena mati Mute leta 1993 spoznala, da je elektroniki nujno potrebno dati več prostora in pozornosti. Mladi založbi nedvomno daje kredibilnost izbor producentov, ki so imeli priložnost pokazati, kako se plemeniti tehno maso. NovaMute se ne omejuje le na plesno klubsko sintetiko, ampak jo zanimajo tudi bolj esoterične sfere in na trenutke bolj umirjeni in spekulativni tempi. Dom so pri njej našli producenti z obeh strani luže; britanski lobi zastopata lani v nebo povzdigovani Luke Slater (Freek Funk, NovaMute, 1997) in detroitsko navdihnjeni Darren Price, pod imenom Fawn se skriva tehno ice-breaker Mark Bell (član nekdanje zasedbe L(ow) F(requency) O(scillation)). Ne manjka niti Francoz, kozmično hipnotični Emmanuel Top (Asteroid, NovaMute, 1996 ); razturaški Speedy J (Jochem Paap), ki se ne ozira na pravila in meje žanrov, pa se predstavlja z dvema specifikoma z lanskega albuma Public Energy No. 1 (v Patterns s kovinskimi zvoki ujame trenutke tektonskih premikov zemlje), ki naj bi po ocenah nekaterih kritikov ponudil najbolj sveže elektronske strukture in ritme in je med nekaterimi obveljal za album leta. To letos že napovedujejo Newyorčanu Stevu Stollu (The Blunted Boy Wonder, NovaMute, 1998), pridobitvi z druge strani Atlantika. Stoll je za "novo nemo" založbo pod imenom The Blunted Boy Wonder izdal epeja TimesSquare (1996) in Crossroads (1997), s katerih lahko slišimo Circuit Sex in Metropolis, dva zelo različna specifika, ki pričata o Stollovi ljubezni do čistega tehna in elementov, ki spominjajo na činele. Londonsko-newyorška naveza se nadaljuje s pionirjem prve generacije tehna, nekdanjim newyorškim grafiterjem Joeyjem Beltramom, ki je z legendarnim specifikom Energy Flash (RinS Records, 1990) sprožil prvi val tehno evforije, pri NovaMute pa je znan kot JB3; leta 1996 je izdal album Close Grind. Kompilacija ne bi bila popoln odsev raziskovalnih prizadevanj založbe, če bi na njej manjkal svojeglavi perfekcionist Plastikman, ki je pomaknil meje tehna v brutalni, čisti minimalizem, pri NovaMute pa je doslej izdal že dva acid albuma (Sheet one, 1993, Muzik, 1994) in tretjega Consumed (1998), ki je dokaz želje po novem in neznanem, vanj je vnesel več zamazanih zvokov. Na kompilaciji se predstavi z ultra acid antološkim specifikom Sickness, polnim nenavadnih zavojev in odmikov od začrtane linearnosti. Emanuel Top na Lobotomie napenja strune s 4/4 beatom, klubskim in manj onstranskim specifikom od produkcije na vesoljskem albumu Asteroid. Specifik Kong Berlinčana 3 Phase (Sven Roehrig), ki je gostoval na zgodnjih kompilacijah Tresor, je intrigantna mešanica elektronskih beatov in strunsko-godalnih zvokov s pridihom organskosti, skorajda sinkopiran tehno specifik z albuma Schlagernfarm, letos pa pričakujemo naslednjega, tudi tokrat pri NovaMute. Londončana Space DJ'z (Jamie Bissmire in Ben Long) pa naj bi bila po oceni založbe same tista Britanca, ki sta detroitskemu zvoku založbe Axis vdihnila britansko dušo. Specifik AK47 ima kratek in hitro ponavljajoči se rezek loop in močne, klubsko naravnane bobne.

Kompilacija je skupek elektronike dobro preizkušenih producentov, ki so ponos založbe, čeprav ta daje možnost izraza tudi manj uveljavljenim avtorjem. Med najbolj inovativnimi je nedvomno tehno trojka JB3, Speedy J in Plastikman. Kompilacijska plošča bo poživitev za vse, ki so zamudili nekatere pomembne elektronske in tehno projekte, saj je bila NovaMute v prvi petletki ena od založb, ki je na sintetičnem področju začrtovala nove smernice.

Eva Horvat