Letnik: 1998 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Codex

RAZLIČNI IZVAJALCI

Chill Out

(Sabotage, 1998)

Album Chill out (1990) enote KLF je danes že "izgubljeni" ambientalni tekst - težko ga je najti in postal je legenda. Znan je bil po ovitku z umirjenimi ovcami na travniku, ki jih na novi istoimenski kompilaciji z dunajske založbe Sabotage zamenjajo volkovi. Ta prevrat vzbudi pričakovanje, da bodo pesmi z originalne plošče podvržene laibachovskemu procesu predrugačenja, vendar gre predvsem za konceptualno vajo, ki razkriva vezi med sodobnim evropskim in japonskim eksperimentiranjem ter KLF-ovo ultra ambientalno elektroniko. Velik del KLF-ovega Chill out je posnet zelo potihem in za večino zvokov se zdi, da so pod pragom slišnosti, torej "pod površjem", resnične reference nanj pa lahko na kompilaciji najdemo le na specifikih dveh japonskih producentov (Aube in Ryoji Ikeda), pa še to le na ravni razpoloženja in tehnike. Ikeda je ustvaril skoraj utišane elektronske avdioskulpture, ki lebdijo ne le na obrobju slišnosti, ampak tudi obstoja, čeprav njegovo umirjeno bobnenje vendarle zavzema več zvočnega spektra kot ponavadi, je pa še vedno skrajno minimalno. Aube, ki za vsak projekt uporabi le en vir zvočnega materiala, na kompilaciji eksperimentira z železom, ki ga izoblikuje v abstraktne noise podobe. Panacea se za vajo v slogu KLF-ovega Chill out preprosto ne zmeni; zaradi semplanja in mrcvarjenja gabber klasike Extreme terror didžeja Skinheada celo opusti techstep pristop in ustvari nekaj, kar poimenuje Demolition Desaster. Najbolj silovit je specifik Fear enote Bannlust, posnet v živo in zgrajen na grobih industrijskih tolkalih. Večina drugih izvajalcev na kompilaciji prihaja iz dunajske in avstrijske noise naveze (Alois Huber, FMVSJL, Dj Pure, Fennesz, Bunnlust). Pristop, ki so ga noise producenti uporabili na kompilaciji, dokazuje vez med prefinjenostjo harmonij in hrupa. Morda je dejstvo, da ne gre za priredbo KLF-ovega albuma - prve in še vedno najslavnejše house/ambient plošče devetdesetih, izgubljena priložnost, vendar pa daje to kompilaciji večjo težo; nekatere usmeri nazaj k albumu Chill out in tako razkrije še eno skrito pot v razvoju sintetike.

Na ovitku najdemo internetne naslove skupin za zaščito volkov, kompilacija pa je iz neznanega razloga posvečena vsem, ki podpirajo "volčjo stvar"; v tej luči je žalujoče tuljenje volkov postavljeno nasproti globokemu elektronskemu bobnenju, ki napeljuje na misel, da izgubljeno krdelo volkov poskuša preglasiti hrup kakšne osamljene podeželske elektrarne.

Codex (prevedla Eva Horvat)