Letnik: 1999 | Številka: 10 | Avtor/ica: Jure Matičič

ELABJER

Art Millenium

Coda, 1999

Art Millenium je verjetno prva prava slovenska plošča bobna in basa, to je samo po sebi že kar lep dosežek. Čeprav smo lahko na različnih nosilcih zvoka že poslušali drum’n’bass godbo, pa nam je nikjer niso postregli v albumskem formatu, niti v tako čisti obliki. Stanje slovenskega bobna in basa je namreč precej zmedeno. Nekje v naši mali deželi verjetno obstaja velika zaloga kreativnega podmladka, ki pa le redko pride ven iz legel in nam kakšno zadevo pokaže v živo ali pa vsaj za gramofoni. Alternativa so še vedno kakšni Radyoyo, ki sicer imajo skupino dovolj dobrih lokalnih didžejev, skupaj z zvenečimi tujimi gosti, vendar se sami na produciranje te glasbe še niso spravili. No ja, mogoče je bilo v zadnjem nastopu skupine Heavy Les Wanted res zaslutiti malo drum’n’bass vplivov, ampak pustimo to. Ostane nam seveda demo scena in kar lepo število zelo dobrih drum’n’bass štiklov, ki so jih naredili Jungle Star Communitee, Klon Art in Meadows, v malce mračnejšem razpoloženju pa Pure H. Slovenski drum’n’bass torej obstaja, ampak samo na omejenih demo posnetkih. Temu je Elabjer med prvimi naredil konec.

Elabjer prihaja iz Celja, za artističnim imenom se skriva Aleš Dvoršak. Najbolje ga poznamo po remiksih, ki jih je naredil za skupino Strelnikoff, za EP Bitchkraft. Čeprav so zaradi napihnjene kvazi afere remiksi padli v drugi plan, jih ne bi smeli zanemarjati. Njegov naslednji korak je tako album Art Millenium, nekakšna kompilacija komadov, ki je izšla pri založbi Coda, postavlja pa se na lahkotnejšo stran bobna in basa, kot jo poznamo iz zlatih časov založb Moving Shadow in Good Loking. To pomeni zapletene breakbeate in seveda veliko atmosferičnosti, ki pa vsaj v drum’n’bassu že deluje malce arhaično. Sicer pa to ni presenečenje. Art Millenium namreč združuje komade, ki so nastali v obdobju več let in niso več tako sveži kot ob nastanku. Dvoršak vse premike dela počasi, pri komadih si vzame čas in v miks doda dovolj eksotike, da nam na koncu ne preostane le navaden drum’n’bass. Art Millenium prav zaradi tega tudi ni plesni album, ampak ima v klubih le omejeno uporabnost. Najlepše je, če ga použijemo v celoti, na domačem sound systemu.

Jure Matičič