Letnik: 1999 | Številka: 10 | Avtor/ica: Codex

SURGEON

Force and Form

Tresor 117, 1999

Surgeonov tretji album pri založbi Tresor se odpre nenadno in odločno, nato se nadaljuje z vnašanjem intenzivnosti in "dinamične napetosti". Opravka imamo s štirimi dolgimi "nadkomadi", ki so sestavljeni iz dveh ali več "podkomadov", s korenitimi prelomi, ko zvok v hipu in nedvomno spremeni smer. Surgeon, producent in didžej iz Birminghama, je že večkrat govoril o svojem dolgu industrijski glasbi; o tem priča industrijska avra komadov in naslovov (Remnants of What Once Was, At The Heart of It All). Grobo rečeno - album je zgrajen na trdih plesnih komadih, poleg tega pa vpeljuje industrijsko jedrnatost in jakost, ki ju v "pop" elektroniki uspe uresničiti le enotam, kot sta Starfish Pool in Black Lung. Otvoritveni Remnants of What Once Was je najbolj dinamičen in silovit; prevevajo ga valovi hrupa, ki je zgoščeno sekvenciran v miksu, v spektakularnem trenutku pa čisti zvok zvona zareže skozi kaos in stopnjuje čutno izkušnjo. Posebna značilnost komada Returning to the Purity of Current je strateška raba podrobnosti - recimo vzvratno vrtenje traku, godala in digitalni hrup v slogu založbe Mego; minimalizem v slogu Jeffa Millsa poseže na novo področje. Na polovici komada je zagon porušen zaradi posemplanega telefonskega klica, prelevi se v eksperiment. Pravzaprav lahko slišimo in občutimo Surgeonovo izurjenost v naseljevanju komada z zapletenimi podrobnostmi med kanaliziranjem ogromnih valov zvokov. Čeprav je v primerjavi s prejšnjimi zadnji komad lahkoten, je vsak posamezen del albuma bogatejši kot celotna produkcija nekaterih producentov. Surgeon je s ponovno vpeljavo zagona, drznosti ter dramatičnosti, ki bi jih moral ta žanr poosebljati, brez dvoma razbil rutino dela sodobnega tehna.

Codex

prevod Eva Horvat