Letnik: 1999 | Številka: 11 | Avtor/ica: Jure Matičič

DJ VADIM

U.S.S.R. Life from the other side

Ninja Tune, 1999

Če nam je DJ Vadim (oz. Andre Gurov) na prvem albumu za založbo Ninja Tune razlagal, kje so izvori hip hopa, jih je na zadnjem izdelku čisto preprosto rekonstruiral. U.S.S.R. Reconstruction in U.S.S.R. Life from the other side si sicer delita del imena, to pa je tudi vse, kar jima je skupnega. Tak je bil vsaj vtis pri prvem poslušanju, kasneje pa lahko v produkciji odkrijemo nešteto podrobnosti, ki Vadima še vedno ločijo od drugih hip hop producentov. DJ Vadim je od teorije vertikalnosti, konkretnih hip hop eksperimentov, škripajočih vrat, telefonskih klicev in naključnih zvokov okolice prešel na nekaj, kar veliko manj spominja na konkretno glasbo (musique concrete). Če ne drugače, lahko tokrat na albumu slišimo tudi vokale, to se je še pred nekaj časa zdelo precej nenavadno. Njegov novi album gosti celo vrsto akterjev podzemnega hip hopa, ki so poskrbeli za korektne rime in napredna politična prepričanja. Vsebine besedil ni določal Vadim, ampak je MC-jem pustil proste roke, tako da lahko slišimo vse mogoče, od emancipiranih ženskih teorij o seksualnosti v hip hopu, govorjenja o prvotni vlogi didžeja (ki je tukaj precej na mestu) do agresivnejših tematik, denimo v komadu The Terrorist. Vadim je v album Life from the other side vključil dobro mero edutainmenta in kratkih ‘gagov’, na primer navodila za boljše razumevanje mladih zaljubljencev, kratki kurz o rabi gramofona ... Pa še ruščine se lahko mimogrede naučimo. Za ‘wordplay’ so poskrbeli bolj ali manj (ne)znani EL-P in BMS (Company Flow), Swollwn Members, Starvin’ Artists, Sarah Jones, Blu Rum 13, Toastie Taylor, Mucho Mu(chacho), Motion Man, Blade in Iriscience. Poleg tega je album bogato obložen z različnimi tehnikami skrečanja izpod gramofonskih igel Scratch Perverts, ki jih tokrat zastopajo DJ Primecuts, Mr. Thing in First Rate.

Produkcija na vsestranskem Life from the other side je seveda prvorazredna in nam vedno postavlja neke vrste izziv, ko nikakor ne moremo ugotoviti virov vseh zvokov, ki jih Vadim eklektično, v slojih nanaša na podlago iz zlomljenih in sestavljenih ritmov. Seveda je še vedno prisoten duh eksperimenta, le da vse skupaj poteka v bolj ustaljenih hip hop kanonih. Verjetno se najlepše pozna vpliv dua Herbaliser, čeprav ne bi delal prehitrih sklepov. Namesto da bi se Vadim spremenil v trdega B-Boya, še vedno ostaja nomadski gramofonski lovec nenavadnih zvokov in trdih rim, ki jih je v studijski (politbirojevski) kuhinji zlomil v Life from the other side. Okusno!!!

Jure Matičič