Letnik: 1999 | Številka: 11 | Avtor/ica: Napo-Lee-Tano

ALI EN

Kud Franceta Prešerna, Ljubljana, 19. 10. 1999

O Vesoljčku Aliju smo lahko letos prebrali ogromno stvari, videli smo ga v številnih talk showih, videli smo fotografije z njegove poroke v belem, skratka: poba je na prvi pogled pripravil izvrstno PR strategijo za promocijo svojega novega jaza in druge plošče Smetana za frende. Problem je bil verjetno samo v tem, ker dejavnosti ni usmeril v prave ciljne skupine. Žene, matere in dekleta, ki berejo Jano, in tisti štirje kavčoždevci, ki gledajo Jonasa, zdaj zagotovo vedo, da je Ali drug človek, neprimerno bolj prijazen, komunikativen in dostopen kot prej, a ti ljudje zagotovo niso kupci cedejev, še posebej pa ne rapperskih. Alijev medijski obrat k levi sceni, ki jo je pred štirimi leti utopil v gnojnici, je posledično pripeljal do obrata desne scene proč od Alija, pa ne zaradi njegovega novega imidža, nove spremljevalke in novega bivalnega okolja, ampak predvsem zato, ker jo je En podcenjeval. Računati na to, da boš samo na osnovi stare slave in pojavljanja v visokonakladnih družinskih izdajah prodal 3.000 plošč, je v podalpju zagotovo utopično.

In je bilo treba iz gozda nazaj v mesto, nazaj na cesto in stare frende prepričat, da je ponujena smetana slasten and sladek zalogaj. To drži in to je Ali na ljubljanskem koncertu tudi potrdil. Zdravo življenje je na Alijevi formi pustilo globoke sledi – spomnite se samo njegovega težkega dihanja, ko je ogreval pred Beastie Boys –, saj je zdaj čil, zdrav in poskočen. Enourni koncert v trnovskem Kudu je odsoliral v šusu, s poskoki, poplesavanjem, poskusi petja in z rapanjem vred, pri tem pa mu dihalni aparat niti za trenutek ni povzročal težav. Kondicija je obrodila tudi razločnost in jasnost rappanja ter lep flow, ki ga je Ali tisti večer demonstriral. Za dobro mero pa je kakšnih sto dvajset ljudi Ali presenetil še s širokim razponom glasu in rapperskih variacij – od otroško stisnjenega, ragga zahripanega, slamarsko hujskaškega do balkansko širokega in globokega. Ali je tehnično in performersko zagotovo veliko boljši rapper, kot je bil pred štirimi leti, zato se ni na koncertu tudi nihče sekiral, ko je svoje besede namesto na zvoke banda polagal na matrico s plošče. Mogoče se ne strinjate z njegovo novo filozofijo in življenjskim slogom, a dejstvo je, da bo 97,3 % slovenskih rapperjev moralo še presneto trdo delati, če se bodo hoteli približati tehnično izpiljenemu nastopu in odrskemu šarmu, ki ga je v Kudu demonstriral Ali En. Firma še vedno dela …

Napo-Lee-Tano