Letnik: 1999 | Številka: 12 | Avtor/ica: Gregor Bauman

LOREENA McKENNITT

Live In Paris In Toronto

Quinlan Road/Panika, 1999

Loreena je zelo samosvoja glasbenica, vendar v popolnoma pozitivnem pomenu besed. To se izraža predvsem v tem, da je vedno želela imeti pregled nad delom in je raje ustanovila lastno založbo, kot da bi bila v rokah neusmiljenih producentov in politike založniških hiš. Tako je svoje razumevanje sodobnega zvoka, ki izvira iz keltske tradicije, vedno znala pojasniti popolnoma unikatno. Hkrati je na popotovanjih vanj vnesla številne elemente in navdihe iz drugih kultur, to najbolj dokazuje zadnja studijska plošča The Book Of Secrets, ki poleg različnih manifestacij keltskega izročila prinaša številne elemente vzhodnjaških kultur. In celotna knjiga skrivnosti po vrstnem redu predstavlja tudi prvi del njenega zadnjega projekta, medtem ko v drugem operira predvsem s pesmimi, zbranimi na ploščah The Visit in The Mask And The Mirror.

Dvojni živi fragment kanadske glasbenice je unikaten mistični prehod med čustvi in njihovim realnim odsevom. Mistika, ena izmed temeljnih starih keltskih ved, se v glasbi dramaturško prepleta s talentom in z neverjetnim občutkom za preštevilne subtilne elemente, ki jih nudi druidsko čaščenje zvezd in sonca. Njena glasba je splet volje, percepcije in čustvenega doživljanja. Predstavlja soundtrack dokumentarnega filma, ki išče bistvo številnih skrivnosti britanskega otočja in prvih priseljencev na ozemlje Nove Fundlandije. Tudi sama odrska postavitev (razvidna iz fotografij) izrisuje sanjski pejsaž, v katerega se uvrščajo pesmi. V hipnotične barve, s prevladujočim modrim odtenkom, je odeta uigrana spremljevalna zasedba, ki Loreeninemu strastnemu glasu doda manjkajočo dimenzijo. Plod tega je učinkovita glasbena in vizualna izkušnja, prehod v najgloblje razumevanje človekove meditacije in predvsem poistovetenje z osebno tragedijo, ki vzporedno spremlja projekt. Njen glas je čist in utripajoč, ujet v izvrstno ritmično in glasbeno podlago, znotraj katere je težko izluščiti katerega koli posameznika. Tudi po entuziastičnem odzivu publike je jasno, da je bilo doživetje koncerta nekaj iznad vsakdanjih pričakovanj. Zelo slikovito izrisuje današnji trubadurski new age, ki je z leti izgubil le intimo in zaprte prostore ter postal dostopen širšemu krogu poslušalcev. Omenjena plošča je zares izvrsten živi dokument, sad petnajstletnega Loreeninega glasbenega potovanja, s katerim odpira vrata tudi v naslednje tisočletje. Pohvalna je tudi izvrstna produkcija posnetkov, ki ob kvalitetnem ozvočenju pričarajo enkraten in doživet prenos dogajanja iz dvorane v vašo sobo.

Gregor Bauman