Letnik: 1999 | Številka: 3 | Avtor/ica: Terens Štader

ANDRE WILLIAMS

Silky

In The Red, 1998

Sloves, ki si ga je Andre Williams prislužil kot skladatelj in izvajalec surovih, neolikanih, a hkrati spevnih in mikavnih rhythm and blues viž, zapečenih v petdesetih pri založbici Fortune iz Detroita, ko tam še ni bilo Motowna, ga prehiteva za kilometer ali dva. Ne poznate ga? V pomoč naj vam bo, da je spisal Shake A Tail Feather, skladbo, ki je karseda domač napev v zahodnem svetu. Po nepreglednih letih odsotnosti se je Andre Williams vrnil z albumom Silky, polnim avtentičnega rhythm and bluesa, ki nadaljuje tam, kjer so se ustavili njegovi kultni posnetki Bacon Fat, Don't Touch ter drugi. Pomoč pri pisanju skladb in pripravljanju gradiva je pri tem pomembnem "come backu" pripadla Micku Collinsu, ki je album tudi produciral, ter Danu Krohi – torej maščevalcema, znanima iz The Gories.

Silky je bil posnet v dnevu in noči z nekaj minimalnega dosnemavanja dan ali dva kasneje. V studiu je zvoke prispevalo osemnajst glasbenikov, predstavnikov bolj ali manj vseh relevantnih trenutnih zasedb, ki nadaljujejo detroitsko linijo rocka. To pa je veliko za underground album. Silky je ena tistih stvaritev, ki dajejo vse več užitka z večkratnim poslušanjem, zato ni nikakor majhna underground plošča. Je album močnih zgodovinskih korenin in pravih izvajalskih vrlin, ki združuje nekaj najboljšega iz preteklosti in sedanjosti rhtyhm and bluesa. Glasovnih sposobnosti Andrea Williamsa se leta niso dotaknila, medtem ko je pevske poudarke in dinamiko celo izostril. Croha in Collins pa sta se v devetdesetih razvila v sposobna vsestranska glasbenika, ki z znanjem blestita tudi izven matičnih skupin.

Gradivo ima tradicionalistične in avantgardne trenutke. Med dvanajstimi novimi skladbami sta med najsvetlejšimi tradicionalističnimi utrinki izvrsten blues Let Me Put It In ter bleščeč, izpovedni country napev v najčednejšem slogu Raya Charlesa - Country and Western Song. Hrupna, moderna transkripcija temnopolte godbe izstopa v sklepni pesmi Everybody Knew (feedback blues) ter v viži Bring Me My Car Unstripped, zasnovani na ritmu urbane džungle; v sozvočju z naslovom so se Collins, Kroha in prijatelji lotili udrihanja po avtomobilskih rezervoarjih in prtljažnikih. Vse drugo leži med čisto preteklostjo in čisto sodobnostjo ter tako fenomenalno spaja staro in novo šolo. In ne navsezadnje je tu razpoloženje. Andre je obdržal dobro voljo in žgečkljive šale, zanj zelo značilne, ko je pri Fortunu snemal počasne in opolzke rhythm and bluese. A čeprav je bil od nekdaj seksualno provokativen, vendarle ni bil nikoli banalen in vulgaren. Značilen, ironičen humor je ohranil tudi na Silky.

Sedaj, ko se je prikazal tako rekoč od nikoder, je najbolje, da ostane, kjer je.

Terens Štader