Letnik: 1999 | Številka: 5 | Avtor/ica: Zoran Pistotnik

ZV JAZZ CLUB GAJO QUINTET

The Little Troubles

ZKP RTVS, 1999

Izid novega jazzovskega albuma, ki so ga zagrešili slovenski izvajalci, je še vedno redek dogodek, pa čeprav smo jih v zadnjih letih le našteli kar nekaj - in nekaj manj zares zanimivih. Vendar se ob tem prebudi še občutek, povezan z Gajovim desetletja trajajočim sodelovanjem v podjetju, imenovanem "slovenski jazz", povezanem v številna sodelovanja in tudi nekatere lastne poskuse, ki pa so zelo borno dokumentirani. To opažanje daje albumu zagotovo izhodiščno vrednost. Že samo zato mimo tega albuma, ki je vse predolgo nastajal, potem pa je ponudil še vrsto privlačnih dodatkov, ni mogoče brez pozornega poslušanja in ustreznega javnega komentarja. To pa nas pripelje k ugotovitvi, da se od drugih v zadnjem času izdanih razlikuje še vsaj po trojem. Najprej: je prvi, in zato silno redek dokument o zadnja leta na srečo zelo kontinuiranih glasbenih prizadevanjih, ki so povezana z dogajanjem v ljubljanskem jazzovskem klubu Gajo. Jasno je, da bi se lahko tam porodil ter nato v studio zapisal tudi kakšen drug odvod tamkajšnje priložnostne zasedbe, katere skupni imenovalec bi bil samo Gajo. Vendar se lahko samo ta od plejade morebitnih izpeljank razlikuje po posvečenosti dvema pomembnima glasbenikoma. Prvi je Jože Privšek, kateremu je album posvečen, sam pa je prisoten z minulim delom kar pri dobri polovici skladb. Drugi je nesporno trobentač Žan Prešeren, (so)avtor štirih skladb na albumu, a predvsem zanimiv kot trobentarsko odkritje za mnoge med nami, ki pač nismo bili zagreti spremljevalci preteklih narodnozabavnih in "gastarbeiterskih" podvigov slovenskih glasbenikov. Rezultat je polnokrven, pošteno odigran, a tudi neproblematičen in netvegan sredinski jazz, katerega posebna prednost je, da se ne "šlepa" s preigravanjem jazzovskih standardov. Zavzetemu in toplemu, na trenutke grobemu, pa spet tekočemu zvoku Prešernove trobente je bistveno razsežnost dodal predvsem saksofonist Tadej Tomšič, ki ob rutiniranem bobnarju Dragu Gaju, pa pianistu Renatu Chuccu ter nekajkrat (še posebej v pasažah z lokom!) prijetno izstopajočem kontrabasistu Sašu Borovcu naredi ta plošček zares vreden večkratnega poslušanja.

Zoran Pistotnik