Letnik: 1999 | Številka: 5 | Avtor/ica: BIGor

NINE POUND HAMMER

Live At The Vera

Scooch Pooch Records/Statera, 1998

Medtem ko Blaine Cartwright pobesnelo trga strune v Nashville Pussy z milijon dolarjev vredno pogodbo z založbo Mercury, si kolega Scott Luallen iz Nine Pound Hammer še vedno bodri duha v punk rockovskem podzemlju, ki je tudi najbolj zaslužno za post festum izdajo koncertnega albuma te skupine. Skupina še danes sodi v sam vrh neodvisne punkrockovske produkcije s preloma osemdesetih v devetdeseta. Z nerentabilnim oživljanjem cow punkovske navihanosti z globokimi country koreninami in žarečo rockovsko energijo je med izstopajočimi kristali - kot so Devil Dogs, New Bomb Turks, Gories in Raunch Hands - založbe Crypt, ki je v prvi polovici devetdesetih z agilno založniško politiko, polno zgodovinskega spomina, marsikomu spremenila svet podoživljanja rokenrola. Odločitev založbe Scooch Pooch o izdaji koncertnega albuma Nine Pound Hammer je toliko bolj preudarna, če se zavedamo, da so bili Nine Pound Hammer predvsem prvorazredna koncertna poslastica. Koncertni album, posnet v kultnem nizozemskem punkrockovskem klubu Vera v Groningenu, izvira iz leta 1994, ko so se tudi pri nas potrdili s koncertoma v Ilirski Bistrici in Ljubljani. Skoraj 70 minut dolg posnetek koncerta, ki je trajal dobri dve uri, izraža vso iskrivost in neprepotentnost tega kvarteta iz Kentuckyja ter dovršeno dopolnjuje diskografijo te skupine (od začetniško nabrisanega in surovega Mud, Blood And The Beers iz leta 1987, neposrednega Smokin' Taters! iz leta 1991 do prekaljeno zrelega Hayseed Timebomb iz leta 1994). Album zvočno zrcali koncertno privlačnost tega kvarteta, ki je ob vsej radoživosti in hedonizmu ponujal hudo nepozaben punk rockovski udarec z južnjaško uteho.

BIGor