Letnik: 1999 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Rok Jurič

ROSCOE MITCHELL NOTE FACTORY

Nine To Get Ready

ECM/Statera, 1999

Roscoe Mitchell je z ustanovitvijo Art Ensembla of Chicago, ki se je najprej imenoval Art Ensemble of Roscoe Mitchell, podaril jazzovskim malikom eno najpomembnejših zasedb kreativne jazzovske godbe vseh časov. A zasedb, ki jih je Roscoe Mitchell poslal pred nas, je bilo kar nekaj. Note Factory je mlajša zasedba, po stažu in po glasbenikih v njej, saj so vsi mlajši. Vsaj v originalni zasedbi, ki je izdala cedejko This Dance Is For Steve McCall. Za Nine To Get ready se je zasedba okrepila z uglednejšimi (in ustrezno starejšimi) godbeniki (George Lewis, William Parker), a mlajše jedro je ostalo (Craig Taborn, Jaribu Shahid, Tani Tabbal, Matthew Shipp).

Vendar je cedejka Nine To Get Ready le drugačna od This Dance is For Steve McCall, saj je izdana pri založbi ECM. In za Manfreda Eicherja je znano, da zna še tako samosvojim in markantnim glasbenikom, kot je tudi Roscoe Mitchell, vsiliti svojo vizijo glasbe, če že ne glasbe, pa vsaj zvoka. Cedejka Nine To Get Ready je namreč povsem ECM-ovsko zaobljena, zravnana, na trenutke lirična. Kako drugače od koncertnih nastopov, ki so nas pred leti spravljali ob pamet. Tudi humornosti, ki smo je vajeni iz Art Ensembla, pa tudi s koncertov Note Factory, ni mnogo, le morda groove humoreska Big Red Peaches. Nekje v daljavi je sicer zaznati staro Mitchellovo izvirnost prebliskov, a le v daljavi. Ali pa je ta odsotnost starega Mitchella znak naveličanosti s tistim, kar počne v Art Ensemblu? Dvomim.

Nine To Get Ready je Roscoe Mitchell v daljavi. Če ga želite bliže, pobrskajte za njim drugje.

Rok Jurič