Letnik: 1999 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Codex

SOURCE DIRECT

Exorcise the Demons

Virgin, 1998

Duo Source Direct sodi med najbolj asketske producente britanske šole 'suhega in znanstvenega' drum and bassa, ki ga je kritik Simon Reynolds poimenoval neurofunk, slog, ki je bliže techstepu kot mainstreamu, vseeno pa privlači veliko tistih, ki jim je techstep preveč brutalen. Paradoks drum and bass scene razkriva dejstvo, da veliko ne-techstep producentov začini svojo produkcijo z retro elementi - ponavadi s pretiranim semplanjem jazz in soul komadov iz sedemdesetih - na drugi strani pa imamo opravka s skrajno futurističnim programiranjem bobnov. Album Exorcise the Demons ni posvečen sedemdesetim, ampak dinamičnemu elektru in EBM iz osemdesetih. Haunted in Capital D npr. obarvata temačnost bolj nenavadnih elementov z uporabo čutnih elektronskih tekstur. Razpoznavni elementi dua so 'nenevadni elementi', ki spominjajo na godala iz filma Psycho, in na atonalno bobnenje (na Technical Warfare). V nasprotju z večino drum and bass producentov, ki vsaj v en komad na albumu vključijo osladen saksofonski sample, da bi pokazali, da imajo dušo, Source Direct pokažeta več dobrega okusa in uporabita čiste vendar tople zvoke klavirja, s čimer komadu dovolita mutacijo v novo temačnost. Opravka imamo s suho, kompleksno in tehnično glasbo, za katero bodo nekateri rekli, da je "brez duše", vendar pa kot najboljša elektronska produkcija vsebuje to, kar je britanski teoretik Kodwo Eshun imenoval "postduša". Source Direct znotraj svojih (pod)žanrov ustvarjata "poprihodnjen" prostor, v katerem obstajajo nerešena nasprotja in napetosti, poleg tega je album do obisti angleški. Estetsko gledano, poudarja elegantnost in dober okus, meša pa ju s skoraj puritansko nazaupljivostjo do brezskrbne sprostitve in nihilistične norije (terrorstep založbe Position Chrome).

Codex

prevod Eva Horvat