Letnik: 1999 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: BIGor

HELLWORMS

MKNŽ, Ilirska Bistrica, 2. 5. '99

Trio Hellworms je nastal iz ostankov zasedbe Victims Family, ki je od druge polovice osemdesetih ob NoMeansNo z razjarjenim korovskim drivom, v katerem so se valile velike gmote groove ritma z mešanico jazzy funky obratov in nebrzdanih melodij hrupa, sodila med tiste skupine, ki še danes opozarjajo na bogato glasbeno govorico osemdesetih. Hellworms pa je zasedba s konca devetdesetih in z nastopom v Ilirski Bistrici je potrdila, da ne gre samo za logično nadaljevanje Victims Family, ampak za sodobno nadgradnjo. Ustvarjalni polet skupine je prepojen z razpoznavnimi elementi glasbenega kolaža punkovske nabritosti in funky jazzy vrtljajev. Pri tem pa se odreka reaktivizaciji preteklosti, še bolj pa njenemu izkoriščanju. Kills Punks on Contact! je eden od njihovih "lozungov", s katerimi se omejujejo od neopunkovske poplave. Zadržan in celo razrvan začetek je bil kratek, kmalu je steklo kot po maslu in Hellworms so se predstavili z vsemi glasbeno zahtevnimi in tudi zapletenimi konstrukti, ki so delovali sproščeno, nad njimi pa je kraljevala znana hudomušnost še iz časov Victims Family, na katere so opozarjali tudi z rednimi instrumentali. Vendar pa so Hellworms v primeri z Victims Family bolj punkrockovski; k temu največ prispeva trdo bobnanje, ne pa jazzy pometanje ter tudi petje, saj ima skupina veliko ne le pokazati, ampak tudi povedati. To pa nas ponovno delno vrača v polpreteklost, ko se je veliko več pelo kot danes. Prav petje je ob bogatem instrumentalnem izrazoslovju Hellworms ena tistih lastnosti, ki dela njihovo godbo tako privlačno ter tudi nevsiljivo angažirano. S sproščenim in povsem spontanim prehajanjem iz komada v komad se nam je pred očmi narisal celoten koncertni avtoportret skupine, v kateri ima vsak član pomembno konstruktivno vlogo. Prepričljivo in zaokroženo ter še enkrat dobrodošlo!

BIGor