Letnik: 2000 | Številka: 1 | Avtor/ica: Jure Matičič

LOUIE AUSTEN

Consequences

Cheap, 1999

Elektronska glasba je doživela že tako veliko število mutacij, izkrivljenj in različnih kombinacij z drugimi glasbenimi zvrstmi, da načeloma nikogar več ne čudi najnovejša mešanica tehna in afriških tribalnih melodij ali pa drum’n’bassa in egipčanske glasbe. Vse je mogoče in vsi glasbeni žanri so združljivi brez zadržkov. Tudi album Consequences prinaša eno od tistih fuzij, ki si jih niti v najbolj divjih sanjah nismo mogli predstavljati, a so se kljub temu zgodile. Naj vas spomnim samo na to, da je Louie Austen v vsakdanjem življenju barski ali (če povemo bolj po domače) šlager pevec z operetno glasbeno izobrazbo. Njegova mladostniška želja, da bi postal uspešen pop izvajalec, se je uresničila do te mere, da je zabavljač manjšega formata, ki ob petkih in sobotah redno nastopa v dunajskem hotelu Marriott. Glasbena pot ga je vodila po različnih jazzovskih, bluesovskih in soulovskih zasedbah od Avstralije, New Yorka in nazaj do Dunaja. Ustaljen in z albumom v zelo omejeni nakladi 2000 izvodov je snemalni vrhunec vsekakor dosegel pri dunajski založbi Cheap, s snemalnim partnerjem, ki prihaja iz elektronskega ozadja. Za subtilne glasbene podlage je tako poskrbel Mario Neugebauer, čeprav na albumu Consequences ne slišimo samo elektronske glasbe. Občutek, ki nam ga daje plošča, jo uvršča med zelo osebne, izpovedne izdelke, v katerih je glasbena podlaga le čustven temelj zgodbam, ki jih pripoveduje pevec. Ta se mora v nekaterih delih sicer umakniti prevladi abstraktne elektronike, tako da je na koncu doseženo neke vrste ravnovesje. Consequences je za založbo Cheap precej nenavaden izdelek, s katerim se lahko po slogu in precej uspelem ravnotežju elektronike in vokalov primerja le še kakšna Nicolette ali pa Björk v remiksih, ki so jih zanjo naredili Plaid, µ-Ziq in Funkstörung. Elektronika Maria Neugebauerja veličastnemu slogu petja Louija Austena z referencami pri Franku Sinatri, Sammyju Davisu Jr. in Deanu Martinu le še doda posebno čustveno nabitost, saj dobimo občutek, kot da je ves album nekakšen glasbeni uvod k velikemu finalu. Tega doživimo šele v instrumentalih na koncu albuma, kjer je sproščen pritisk, ki so ga v sebi zadrževali vokali. Consequences je edinstven izdelek, ki meša atmosfero lagodnih barskih nastopov z eksperimentalnimi tehno zvoki, mimogrede pa odkriva še eno nišo, ki jo bo morala elektronska glasba zapolniti v bodočnosti.

Jure Matičič