Letnik: 2000 | Številka: 10 | Avtor/ica: Jure Matičič

ELEKTROTEHNIKA SLAVENIKA

NSK Records/Nika, 2000

BIONET

Artistic Disagreements

Microtrip Records/Multimedia, 2000

Glede na to, da govorimo o dveh izdelkih lokalnih producentov tehnološke znanosti, najprej precej drzna trditev. Nihče mi ne bi smel zameriti prepričanja, da je slovenski tehno ta hip na vrhuncu slave. Kompilacijskim ploščam Matrix Music, ki so pod pokroviteljstvom založbe Dallas dolga leta edine predstavljale celotno slovensko sceno, se sedaj pridružuje še ena 'all-stars' predstavitev domače ustvarjalnosti in iznajdljivosti. Dvoriščna, spalnična in laboratorijska elektronika je združena v kompilaciji z imenom Elektronika Slavenika. Nastala je v zavetju založbe NSK Records in distribucijske hiše Nika, luč dneva pa je prvič zagledala kot brezplačni dodatek septembrski številki angleške revije The Wire. Že na začetku je torej zagotovljeno lepo število kritičnega in izbirčnega poslušalstva. Elektrotehnika se bo nato pri nemški EFE pojavila tudi v redni prodaji. Za slovensko sceno je vsekakor pomemben dogodek, saj ustvarja konkurenco obstoječi seriji kompilacij, po drugi strani pa na trg postavlja še en izdelek, ki ni omejen le na vinilne plošče. V tem formatu se najpogosteje pojavlja večina naših producentov, medtem ko cedejka velja za veliko bolj 'ljudsko' in dostopno, tudi za tiste, ki niso usmerjeni zgolj v didžejsko kulturo. Na piedestalu se znajdejo vsi možni predstavniki slovenske urbane elektronike z odličnimi izdelki, ki se žanrsko precej razlikujejo. Poudarek je najprej na eksperimentalnem tehnu, tehnološkem dubu in elektru, šele proti koncu pa pridemo celo do mutiranega bobna in basa. Prav ta omejena skupina še posebej izstopa iz množice tehnologov, sestavljajo pa jo trije člani: Markoff, Logik in temačni industrijalci Pure H. Prvih dveh se boste dobro spomnili z naše prve breakbeatniške kompilacijske plošče Monk-O-Rame, ki je pred nekaj časa izšla pri založbi Monkibo. Med tehno producenti najbolj navdušujejo Random Logic, Audioworx, Rotor, Zeta Reticula in še vedno retroaktivni Medvedek Robotek. Sicer pa se Elektrotehniki Slaveniki po zvočni plati približuje tudi album Artistic Disagreements celjskega dua Bionet. Pozornejši obiskovalci raverskih manifestacij omenjeni dvojec poznate tudi pod imenom Dope Control. V njun drugi album je zmešana množica slogov, od presenetljivo kvalitetnega bobna in basa do sredinskega tehna. Tukaj dodatne pike dobijo producenti na Elektroniki Slaveniki, pri drum'n'bassu pa sta nam Bionet res pripravila prijetno presenečenje. Na vsak način vredno poslušanja. Elektrotehnika je prve potrditve že dobila na mailing listi revije Wire in pri tem sprožila vir primerjav in sentimentalnih obujanj spominov na zgodnji detroitski tehno in prve izdaje sheffieldske založbe Warp. Slovenski zvočni laboratoriji so očitno nadvse živahni in konec koncev tudi dobro profilirani. Če ni to očitno trepljanje po hrbtu ...? Kot je zapisal eden od navdušencev: »Big up to all the bedrooms in Ljubljana!«

Jure Matičič