Letnik: 2000 | Številka: 2 | Avtor/ica: Jane Weber

DOC WATSON and CLARENCE ASHLEY

The Original Folkways Recordings

Folkways/Koch/Mel Bay, 1999

Posnetki, ki sta jih v zgodnjih šestdesetih letih za založbo Folkways posnela kitarist Doc Watson in manj znani, a izjemno pomembni bendžoist Clarence Ashley, ki je prvič snemal že v dvajsetih letih, sodijo med najpomembnejše posnetke v vsej zgodovini posnete ameriške glasbe in še danes pomenijo vir navdiha izvajalcem bluegrassa po vsem svetu. Dvojno ploščo založbe Smithsonian Folkways (www.si.edu/folkways), ki je prvič izšla kmalu po snemanju, že tako spremlja obsežna knjižica s številnimi koristnimi podatki, glasbenoknjižna založba Mel Bay pa je pred kratkim izdala še notno knjigo in me tako spodbudila, da sem se k tej sijajni plošči vnovič vrnil, tokrat z nekoliko drugačnega, bolj akademskega zornega kota. Doc Watson in Clarence Ashley sta bila na teh snemanjih neverjetno razpoložena, čeprav je iz nekaterih manj uspešnih posnetkov razbrati, da sta nekatere skladbe zaigrala prvič in mogoče zadnjič. Verjetno sta bila pod vplivom producenta in snemalca in sta tu in tam kakšno skladbo zaigrala po naročilu, kar je bila sploh značilnost snemanj v obdobju tako imenovanega folklornega preporoda. Podobni posegi v integriteto glasbenikov so bili na primer zelo pogosti tudi v bluesu. Na dvojnem CD-ju je 48 pesmi. Med njimi so popolnoma neznane melodije, ki jih poznajo kvečjemu zgodovinarji in raziskovalci glasbe s plošč iz dvajsetih let, pa tudi tako znane skladbe, kot so Amazing Grace (ena najbolj znanih gospelovskih tem), Little Sadie (znana iz countryjevskega repertoarja Boba Dylana s plošče Self Portrait) in Shady Grove (posnela sta jo tudi Jerry Garcia in David Grisman). Na snemanjih, ki jih je produciral Ralph Rinzler, so bili še Geither Carlton, Clint Howard, Fred Price in Jack Burchett. Ploščo in notno knjigo toplo priporočam vsem resnim ljubiteljem folka in bluegrassa, pa tudi vsem, ki jih podrobneje zanimajo dela Jerryja Garcie, Boba Dylana in podobnih glasbenih užitkarjev, ki so kariere zgradili na temeljih stare hribovske glasbe. Knjiga založbe Mel Bay prinaša nekatera nova spoznanja in vam bo trenutke, preživete ob tej sijajni plošči - po konceptu bi jo lahko primerjali z albumom Will The Circle Be Unbroken skupine Nitty Gritty Dirt Band -, še polepšala in obogatila. Ti posnetki hkrati sodijo tudi v esencialno zbirko Doca Watsona in ne smejo manjkati v zbirki nobenega poslušalca tega glasbenika. Prav neverjetno je, kako se glas Doca Watsona v vseh štiridesetih letih snemanj in nastopanj ni skoraj nič spremenil (Mel Bay Publications, 4 Industrial Drive, Pacific, MO 63069-0066, U.S.A.; www.melbay.com).

Jane Weber