Letnik: 2000 | Številka: 3 | Avtor/ica: Jane Weber

David Goodman

MODERN TWANG - An Alternative Country Music Guide And Directory

Dowling Press, 1999

Če smo pred dvema ali tremi leti še tarnali, da o tako imenovani kozmični ameriški glasbi ni nobene prave literature, danes končno ni več tako. Neodvisna knjižna založba Dowling Press iz Nashvilla, ki je izdala knjigo No Depression - to smo vam že predstavili -, je pred kratkim založila tudi knjigo Modern Twang. V knjigi No Depression je šlo za zbir intervjujev in portretov, objavljenih v reviji z istim naslovom, ta izdaja pa je enciklopedija v pravem pomenu besede, zato je še bolj dobrodošla. Rabila bo vsem, ki pišejo o tej glasbi, jo vrtijo po radiu ali pa jo zgolj poslušajo in ob njej uživajo. Avtor David Goodman se je rodil leta 1952 v teksaškem Dallasu. Od stare mame je podedoval zbirko starih plošč bluesa, jazza in countryja, danes pa ga imajo za enega največjih poznavalcev tako imenovanega alternativnega countryja. Delo je opravil več kot vzorno, zato v enciklopediji ni veliko napačnih podatkov. Očitali bi ji mogoče lahko samo manko nekaterih glasbenikov - na primer pri nas pred leti tako opevane zasedbe The Gun Club (ta je bila sicer odlična, vendar so naši navdušeni novinarji zaradi nje zapostavljali druge, ne veliko slabše izvajalce), Jamesa Talleyja, kultnega pisca pesmi, ki je pred kratkim izdal album s pesmimi Woodyja Guthrieja in zanj dobil odlično oceno celo v reviji Billboard, in vsaj zame nepozabne, pa čeprav v naših logih skoraj popolnoma spregledane skupine Thin White Rope. Goodman pravi, da je prvič slišal za alternativni country leta 1994, ko je bral o glasbi skupin The Jayhawks in Uncle Tupelo. Bil je navdušen, ko je ugotovil, da te zasedbe črpajo iz glasbene zakladnice, ki jo je sam začel odkrivati na ploščah iz babičine zbirke. Če se ne motim, je knjiga za zdaj edino enciklopedično delo, ki obravnava alternativni country. Prinaša bolj ali manj poglobljene enciklopedične podatke in biografije več kot 600 izvajalcev, obširne in zelo popolne diskografije, sezname festivalov in celo naslove raznoraznih spletnih strani, ki so nam lahko v pomoč pri odkrivanju novih imen in iskanju informacij. Kritiki so se sicer strinjali, da je bil Goodman pri delu ravno prav selektiven, verjamem pa, da bodo prihodnje izdaje te knjige še boljše in uporabnejše. Pojem alternativni country je zelo širok in po mnenju avtorja očitno zajema spekter od Jimmieja Dala Gilmorja in Billa Frissella do starih kantavtorjev, recimo Johna Prina. Pozabiti ne gre tudi na številne rockovske zasedbe, ki s countryjem v glavnem samo koketirajo in v njem iščejo vplive, igrajo pa rock v pravem pomenu besede. Razveseljivo je, da smo kar nekaj obravnavanih izvajalcev slišali tudi pri nas (www.arbooks.com).

Jane Weber