Letnik: 2000 | Številka: 3 | Avtor/ica: Janez Golič

LAIKA

Good Looking Blues

Too Pure, 2000

Če sta bila Margaret Fiedler in Guy Fixsen še pod vplivom prejšnje skupine Moonshake, po drugi strani pa se nikakor nista mogla izogniti primerjavam s Trickyjem (čeprav je njun prvenec izšel pred Maxinquaye!), sta tokrat razbila vse dvome. Ob dobršni podpori treh tolkalcev pod taktirko Louja Ciccotellija in basista Johna Frenetta sta ustvarila gladko tekoči groove, kamor sta zlila elemente praktično vseh ritmično poudarjenih glasbenih smeri, ne da bi zdrsnila v kakršno koli neposredno primerjavo. Vse je pregneteno v koherentno celoto, ki deluje skladno kot gibek organizem. Okostje pomenijo ritmične variacije v istem tempu, pridružuje se glas z natančno poudarjenimi zlogi. Tej natančnosti Margaret vzpostavlja ravnotežje z žensko čutnim šepetom, ustvarja napetosti s počasi naraščajočo monotonijo, ki nikoli ne preskoči v katarzično očiščenje. Kot prepleteno mišičevje se kažejo kratki odlomki nečesa, kar bi lahko bili ukradeni sempli jazz rockovskih fuzij. Ti gladko prehajajo eden v drugega, se večkratno prekrivajo, le redko posamezna linija izskoči v prvi plan. Morda le v potencialni uspešnici izrazitega refrena Uneasy, ki tudi s produkcijskimi posegi napeljuje na pop uglašena ušesa.

Good Looking Blues deluje (vsaj) na dveh ravneh. Pozornejšemu poslušalcu bo v užitek razkrivanje vseh bogatih plasti zvoka, zgolj prepuščanje pa zlahka popelje v enourni trans, kjer še premori med pesmimi vežejo vse v enoten groove. Ali: že pred desetletjem je nekdo izjavil, da lahko na prste ene roke preštejemo tiste, ki ustvarjajo inovativno in poslušljivo glasbo hkrati (v mislih je imel The Residents). Zaradi Laike bi moral roki dodati še en prst.

Janez Golič