Letnik: 2000 | Številka: 3 | Avtor/ica: Bogdan Benigar

PETER KOWALD IN OBCESTNE ZGODBE

Slovenska kinoteka, Ljubljana, 15. 2. 2000

Kino uho je v 22. izdaji doživelo še enega izmed vrhuncev. Ta se je napovedoval že sam po sebi z gostovanjem staroste evropskega novojazzovskega kontrabasa Petra Kowalda. Večje presenečenje so bile neme Obcestne zgodbe Charlesa Lana.

Če je bila dosedanja večinska praksa kinskih ušes nemi film iz časov nemih filmov, smo tokrat doživeli sodobni nemi film (letnik 89), vendar sem ga občutil kot zvočni film. Opis dogajanja na "črnih straneh" tokrat ni bil potreben, saj so bili nemi dialogi s platna razumljivi, tako rekoč slišni, ne da bi jih v resnici slišal. K temu je pripomogla tudi Kowaldova minimalistična basovska godba, odigrana po repetitivnem vzorcu, s krajšimi improvizacijskimi preseki, ki so poudarjali najbolj dramatične trenutke nadvse uživaškega filma. Več Kowaldovega neprekosljivega obvladovanja kontrabasa in glasbenih zmožnosti smo slišali v solističnem uvodu, ki je reprezentiral glasbeno idejo in samo tehnično izvedbo ob značilni Kovaldovi rabi glasu kot dodatnega glasbila.

Ob koncu filma smo bili deležni še besed o srečanju Kowalda z režiserjem filma, ki so obogatile kinsko uho in olepšale že tako nasmejana lica polne kinotečne dvorane.

Bogdan Benigar