Letnik: 2000 | Številka: 4 | Avtor/ica: Jure Matičič

CHICKS ON SPEED

The Un-releases

Chicks On Speed Records 000, 2000

Začeli bomo s predpostavko, da na današnji elektronski sceni ni pravih zvezd, da nihče več ne uporablja vokalov in da se vsi najboljši producenti skrivajo pod neštetimi psevdonimi, zato se tudi ne kažejo v javnosti. Seveda bomo morali to našo trditev takoj zanikati, ker stvari pač niso več take, kot so bile. Tudi zaradi tega, ker imamo sedaj Chicks On Speed (COS). Lahko bi rekli, da so dekliška skupina (girlie band), a so za kaj takega preveč divje. Lahko bi bili navdušeni nad njihovimi komadi in jim rekli producentski čudež, pa tega ne moremo, ker jim vse, kar je povezano s produkcijo, naredijo drugi. Lahko bi celo rekli, da so nadarjene pevke, pa ne moremo, ker skoraj nimajo posluha. Kaj je torej tisto, kar naredi COS za najbolj 'cool' bend na svetu? Odgovor bo spet bedast, a dovolj zgovoren: to, da so čisto preprosto in brezkompromisno 'cool'.

Leta 1998 je mednarodna trojica Kiki Moorse (Munchen), Melissa Logan (New York) in Alex Murray-Leslie (Sidney) - vse sedaj živijo v Münchnu - začela s serijo sedem- in desetpalčnih vinilov pri založbi Go Records, ki spada pod konglomerat Upstart/Disko B. Vinili so običajno omejeni na 500 ali 1000 izvodov, glasbeni gosti, ki so dosedaj poskrbeli za tehnično plat, pa so bili DJ Hell, Die Mäuse (Gerhard Potuznik in Tex Rubinowitz), Ed DMX, Patrick Pulsinger, Die Goldene Zitronen in Christoph Just; napovedano je bilo celo sodelovanje z britanskimi kaotiki V/VM. Do sedaj so COS s šestimi malimi ploščami prišle do številke 5.5, če seveda upoštevamo, da se je serija začela pri številki 10 in se počasi odštevala. Po pričakovanjih je povečano povpraševanje evforične publike ustvarilo pomanjkanje izdelkov skupine, a to COS rešujejo z istoimensko založbo, pri kateri je izšel album 'največjih hitov', ki se imenuje Chicks On Speed Will Save Us All. Število izvodov naj ne bi bilo omejeno, tako da bo lahko tudi masa oboževalcev prišla na svoj račun. Seveda je album dobil tudi grdega, perverznega dvojčka, ki se imenuje The Un-Releases in je spet omejen na 1000 izvodov. Na cedejki najdemo vse komade z rednega albuma, le da sta jih v roke dobila dunajska producenta Gerhard Potuznik in Ramon Bauer, znana po delu za založbe Cheap, Mego, Breakin', Sabotage ... Njun grob in ne preveč poliran cut-up miks je seveda precej destruktiven in kaotičen, saj se že znani komadi mešajo z novimi izdelki, z neznanimi remiksi, s priredbami, koncertnimi posnetki in izseki iz intervjujev. Kič se spet sreča z zvočno destrukcijo in s hrupom, tako da nima druge izbire, kot da deluje skrajno ironično in kritično. House je tako dopolnjen z metalom, funk pa z agresivnimi napadi brezobličnega elektronskega hrupa. Višek je prilastitev komada, ki sta ga v originalu naredila finska Panasonic, Chicks On Speed pa so ga uporabile kot podlago za pevske vaje. The Un-releases je v interpretaciji Potuznika in Bauerja postal nekakšna avantgardna pošast, ki z vso naglico požira in golta izdelke popularnoglasbenega vsakdana. Seveda velja slediti napotku, ki so nam ga dale COS: da bi jasno dojeli celotno sliko, morate poslušati redni album in prirejeno verzijo. Da ne bi prišlo do nepotrebne zmede.

Jure Matičič