Letnik: 2000 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Zoran Pistotnik

SAKIS PAPADIMITRIOU/GEORGIA SYLLEOU

Ballad Of The Pirates

Ankh Productions, 2000

Tako smo dočakali tudi novi album nam dobro znanega grškega glasbenega para. Sakis in Georgia nas tudi tokrat nista razočarala, čeprav je že nekaj časa vedno bolj očitno, da se je pianistov nekdanji radikalen, improviziran pristop k ustvarjanju zvočnega gradiva ob druženju s pevko polagoma prevesil v mnogo bolj organiziran, konceptualno sofisticiran pristop, povnanjajoč se v projektih, ki imajo izhodišča v drugih umetniških praksah: v nemem filmu, gledališču, književnosti in poeziji. Projekt Ballad of the Pirates in album kot dokument o njem je najbolj dosleden rezultat procesa opisanega spreminjanja. Na to najprej pokažeta že naslov diskografske zbirke, v kateri je izšel, Sound(s) in Pictures, ter podnaslov albuma Poems and Songs by Kurt Weil, Bertolt Brecht, Friedrich Hollaender, Tom Waits, Kostas Yiannidis, Sakis Papadimitriou; potem pa seveda sama izvedba napovedanih pesmi. No, že omenjeni naslov pove tudi vse o vsebini albuma. Med 11 pesmimi je tokrat Sakis podpisal samo dve; pa še ti samo delno, kot avtor glasbe, ker gre za uglasbitev Brechtovih besedil (The Cut Rope in Everything Changes). Po eno pesem so »prispevali« Tom Waits (Strange Weather) - ki je prispeval tudi delček k September Song/November -, Friedrich Hollaender (Wenn ich mir was wunschen durfte) ter Kostas Yiannidis (Last Year About This Time); vendar je ta spojena z Weil-Brechtovo Surabaya Johnny. Vse drugo je iz Brechtove in Weilove v glavnem dobro znane zapuščine (z Alabama Song in naslovno Ballad of the Pirates na čelu). Izvedba je izjemno prepričljiva, v celoti uglašena z notranjim razpoloženjem, ki jih preveva, podprta pa z briljantno pianistično igro ter nošena z impresivno glasovno interpetacijo, ki večkrat prestopi v naravnost pretresljive registre. Lična knjižica, ki spremlja album, vsebuje vse, kar umešča ta projekt in dopolnjuje predstavo o njem, ter še več, saj je tudi likovno vzorno pripravljena in opremljena. Tako najdete v njej besedila vseh pesmi v originalnem jeziku ter prevedena v grščino in - če je treba – tudi v angleščino, pa vse potrebne podatke o pesmih in nastajanju albuma ter ne nazadnje tudi serijo odličnih barvnih fotografij, ki ponudijo pogled v predstavljanje tega projekta v »živo«, na manjših odrih (predvsem) po Grčiji. Prav te fotografije ponudijo zanimiv podatek o posredovanju zvočnega gradiva, ki je poudarjeno »kabareten«, z vsemi asociacijami na podobne gledališke predstave iz zgodnje sredine 20. stoletja. Tudi s temi razsežnostmi se ta album umešča med izrazno najbogatejše izdelke, ki so v zadnjem obdobju nastali v polju sodobnega evropskega (post)jazza in njegovih radikalnejših izpeljav. Zdaj že stalni duet pianista Sakisa Papadimitriouja in pevke Georgie Sylleou pa si je z njim samo utrdil že tako prestižno mesto med njegovimi protagonisti.

Zoran Pistotnik