Letnik: 2000 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Jure Matičič

PULSINGER & TUNAKAN

Schwannensee Remixed

Volksoper Wien, 2000

Dunajska elektronika se dogaja povsod, po kino dvoranah, v jazzovskih klubih, na barkah po Donavi, v tehno klubih, na rejvih in nenazadnje tudi v etabliranih dvoranah državne opere. Tam ne slavijo le združenih fešt dunajskih založb Mego in Cheap. Plesna predstava in spremljajoči 'soundtrack' Schwanense Remixed sta dokaz, da se lahko elektronsko podzemlje kljub nekonformistični drži institucionalizira in prebije do najvišjih kulturnih sfer. Patrick Pulsinger in Erdem Tunakan sta za dvourno moderno adaptacijo Labodjega jezera preuredila skladbe Petra I. Čajkovskega. Seveda je njuna verzija nastajala le z minimalnimi vplivi izvirnika, ki pa je nekje med vrsticami še vedno prisoten v nemoteni obliki. Zasluga za plesni del predstave gre koreografinjam Liz King in Catherine Guerin. 12. decembra lani sta na odrske deske premierno postavili plesno predstavo, ki se v lahkotnejši in neobvezujoči obliki navezuje na originalne uprizoritve tega klasičnega baleta. V podobno sodelovanje pri predelavi klasičnega dela je pristal tudi že jazzovski glasbenik Uri Caine, ki je prav tako prispeval glasbo za enega od modernih baletov v dunajski Wolksoper. Se pravi, da Patrick in Erdem, šefa založbe Cheap, v tem primeru razbijata led na področju institucionaliziranih ustanov in njihovih pobratenj z elektronskim podzemljem. Schwanense Remixed je v veliki meri zapisan ambientom, čeprav se na trenutke stvari v skladu s spremembami razpoloženj in intenzivnosti precej razživijo. Kdaj pa kdaj jim uide tudi kakšen breakbeat, ki priplava na površino in za hip prežene statične elektronske interference, utripajoče napade hrupa (v nemščini bi temu lahko rekli rauschenn) in kratke odseke posnetih dialogov. Se pravi, da Schwanense Remixed ni remiks v pravem pomenu besede. Čajkovski ni bil manipuliran, njegovih izvirnih skladb ni nihče spreminjal, le vključene so bile v več kot enourni mikstape, ki je sestavljen iz različnih zvočnih virov. Nekaj jih lahko tudi precej zlahka prepoznamo, saj sta pri ustvarjanju remiksanega Labodjega jezera pomagala tudi Mario Neugebauer in Gerhard Potuznik, basovsko kitaro pa je pri novih skladbah igral Martin Stepanek.

Jure Matičič