Letnik: 2000 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Jure Matičič
AROVANE
Tides
City Centre Offices, 2000
Uwe Zahn, ki se skriva pod imenom Arovane, je v intervjuju za internetno revijo Forcefield podal precej zanimiv in informativen podatek o svoji glasbi. Ko je bival v Münchnu, je zaradi mirne narave mesta izdeloval precej hrupne zvočne proizvode. Pred nekaj leti se je preselil v vročični multikulturni Berlin, zato je tudi njegova glasba postala bolj nagnjena k atmosferam, uravnovešena in po svoje celo bolj predvidljiva. Takšnega ga poznamo tudi s prvega albuma Atol Scrap, ki je izšel pri skrivnostni in anonimni založbi DIN. Ta mu je priskrbela mesto v zaprti berlinski tehno eliti in ga tako tudi zvočno definirala. Seveda se s to težavo srečajo vsi producenti, ki izdajajo pri založbah z zelo močnimi karakterji in značilnostmi. Tipičen primer je založba Chain Reaction, ki je tesno povezana tudi z DIN. Ampak vrnimo se k Zahnu. S projektom Arovane se ni usidral samo v močni berlinski sceni; vsaj po zvoku ga lahko povežemo tudi s tisto sceno, ki jo obvladujejo producenti IDM. K zvočnim ideologom tako imenovane posttehno inteligentne plesne glasbe lahko štejemo še skupine, kot so Funkstörung, Autechre, Phoenicia in druge. Sicer pa vse skupaj prihaja iz tradicije, ki sta jo na sredini devetdesetih zastavila Autechre. Seveda se tudi novi album Tides, ki ga je Arovane izdal pri angleško-nemški založbi City Centre Offices, približuje pričakovanemu, tipičnemu zvoku nove inteligentne elektronike. Atmosfere so jasno postavljene v ospredje, ritmi pa so tokrat namenjeni le podlagi. Na prvem mestu reciklažnega procesa je lagodna interpretacija hip hopa, čeprav Arovane trenutno zveni bolj kot kakšen dunajski ali bristolski trip hoper. Ritmi so še vedno kompleksni, ker pa so v drugem planu, se nekako zlijejo skupaj. Prav zaradi tega Arovane izpade nenavadno lahkoten in naiven. Mogoče ta element poudarja obdelana akustična kitara Christiana Kleineja, ki jo lahko slišimo raztreseno po vsem albumu. Baročnih kitarskih melodij in oceanskih atmosfer je za moj okus morda celo preveč, vsekakor pa so prav ti elementi tisti, ki Tides razlikujejo od druge Zahnove produkcije. Prav zaradi tega ga morate še vedno vzeti v premislek.
Jure Matičič