Letnik: 2000 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Napo-Lee-Tano
FREDDIE FOXX a.k.a. BUMPY KNUCKLES
Industry Shakedown
KJac Records, 2000
V svetu hip hop kulture in glasbenega posla imamo vseh sort kalibre. V zadnjem času so najpogostejša vrsta, ki jo srečamo, mladinci, ki na hitro po bog ve kakšnih protekcionističnih linijah pridejo do pogodb z velikimi založbami in do marketinško in finančno dodobra podprtih albumov prvencev, ki so z redkimi izjemami silno kratke sape in ne trajajo bistveno dlje od meseca ali dveh. Mladinci potem praviloma ne sestavijo več dovolj energije za drugi album, pa tudi založbe so že v lovu za novimi, naivnimi imeni, ki naj bi s svojimi lastnostmi izražala duha časa in bila čim bolj v trendu. Veliko rapperjev-za-enkratno-uporabo kasneje benti nad založbami, ki da popolnoma spremenijo njihove demo posnetke, razostrijo besedila in muzike ter produkcijsko zadevo tiščijo v mainstream. Jasno, dobiček vlada nad vsem.
Po drugi strani ni veliko tistih, ki bi bili zmožni reči ne obljubam založniških lepobesednikov: srčni undergroundovski besedni bojevniki iščejo priložnosti pri neodvisnih založbah, ki puščajo več ustvarjalne svobode. A še manj je tistih, ki bi imeli pogodbo z ugledno založbo, pa bi jo razdrli na svojo željo. In eden teh redkih samonikležev je Freddie Foxx. V enem izmed verzov prvenca navrže tudi: I get out of deal with Tommy Boy / I didn't wanna be another rapper they'll destroy. Pa Tommy Boy ni edina založba, ki jo ima postavni veteran v želodcu. V dobrih petnajstih letih vedrenja in oblačenja na hip hop sceni je pač videl marsikaj, kar je zdaj vredno njegovega komentarja: fantje, Freddie je začel rappati prej kot Rakim, na odrih je klepetal ob KRS-u in Guruju, tako da mi zdaj res ni treba lesti v katerokoli zadnjico. Industry Shakedown je posnel za svojo založbo Kjac, in prav to mu je omogočilo, da se je posla lotil brez dlake na jeziku. Ob pomoči producentskih legend Peta Rocka in Premierja z gromkim glasom jasno in glasno ropoče naokrog in z duhovitimi metaforami trese prah iz hlač trenutno vročih rappajočih mulcev. In Freddie to naredi s stilom. Pa še nekaj: gladek flow, specifičen vokal ter jasna interpretacija mu dajejo vso kredibilnost za postavljanje lastnega lika in sposobnosti na piedestal rap muzike. Industry Shakedown je iskrena plošča starega mungsa, ki ne objokuje zamujenih priložnosti ter let, preživetih v senci prilagodljivih, ampak si upa vsakemu v obraz povedati, kar si misli. Freddie ima jajca, zato je moj idol. Car!
Napo-Lee-Tano