Letnik: 2000 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Jane Weber

JOHN RENBOURN

Fingerstyle Guitar

Mel Bay, 2000

Založba Mel Bay pripravlja mogoče ene najboljših poučnih izdaj za nadobudne glasbenike in veliko sodeluje tudi z neumornim Stefanom Grossmanom, ki je na tem področju nesporno največja avtoriteta. Na našem domačem trgu smo bili pred leti podobnih plošč že vajeni, saj je prodorna beograjska založba RTB izdala nekaj plošč iz Grossmanove produkcije z vsem notnim gradivom, ki sodi zraven, za nameček pa so bili vsi napotki in včasih tudi koristni zgodovinski podatki celo prevedeni. Zlata leta diskografske industrije so torej pri nas minila že zdavnaj, zato moramo zdaj po tovrstne drage izdaje v tujino. Hočem reči, da je bilo nekoč na našem trgu dosegljivih kar veliko zanimivih plošč, pa še poceni so bile. John Renbourn je eden od (številnih) očetov angleškega folka in ga po vsem svetu poznajo kot enega najboljših kitaristov v občutljivem prstnem kitarskem slogu (tako značilnem za angleški folk) in kajpak kot ustanovnega člana skupine Pentangle. Čisto novo izdajo založbe Mel Bay sestavljajo trije CD-ji in kakovostna notna knjiga s transkripcijami najbolj značilnih skladb iz repertoarja Johna Renbourna. CD-ji in poglavja v knjigi so razdeljeni na tri najbolj značilna polja ustvarjanja Johna Renbourna: v prvem tako spoznamo blues, v drugem keltske melodije v odprtih uglasitvah, v tretjem pa najdemo celo nekaj jazzovskih skladb, ki tudi tvorijo pomemben del zakladnice Johna Renbourna. Večmedijska izdaja Fingerstyle Guitar (dosegljiva je namreč tudi na videokasetah) seveda samo še potrjuje genialnost tega glasbenika in nam omogoča lažje razumevanje razmeroma zapletenega sloga, ki ga John Renbourn razvija in dopolnjuje že nekaj desetletij, hkrati pa nam omogoča tudi lažjo in bolj natančno primerjavo z deli drugih odličnih kitaristov, kot so John Fahey, Leo Kottke, Bert Jansch in Martin Carthy. Konec koncev gre poudariti, da ima John Renbourn tudi v našem kulturnem prostoru veliko oboževalcev med samimi glasbeniki. Znano je, da se nad njegovimi mojstrovinami navdušuje Boštjan Soklič iz skupine Tantadruj, kakšno referenco bi gotovo našli tudi na sicer maloštevilnih, a dobrih kitarskih ploščah Bojana Drobeža (Mel Bay Publications, 4 Industrial Drive, Pacific, MO 63069-0066, U.S.A.; melbay.com; guitarvideos.com).

Jane Weber