Letnik: 2001 | Številka: 10 | Avtor/ica: Jure Potokar

RALPH TOWNER

Anthem

ECM/Statera, 2001

Glasba Ralpha Townerja v mnogočem pooseblja zvok založbe ECM: zna biti hladna, nekako odtujena, akustična in »kvaziklasična«, kar so (slabšalni ali tudi ne) pridevniki, ki jih pripisujejo ploščam münchenske založbe. Nič čudnega, kajti Towner je s ploščo Anthem zaokrožil življenjske in ustvarjalne dosežke. Pri založbi je že trideset let, med snemanjem je praznoval šestdeseti rojstni dan in to je njegova dvajseta solistična plošča. Vsekakor lepi dosežki enega največjih mojstrov akustične kitare, zlasti dvanajststrunske, in glasbenika, za katerega je težko reči, ali je njegova največja odlika mojstrska improvizacija ali vrhunska interpretacija. Na obeh področjih je enako prepričljiv in morebiti je zanj najbolj značilno, da to dvoje nenehno izjemno učinkovito prepleta.

Vse to je očitno tudi na Townerjevi zadnji plošči, ki ima glede na omenjene jubileje primerno 'himničen' naslov. In res se zdi, da imajo svečane hvalnice osrednje mesto na plošči elementarnih zvokov klasične in dvanajststrunske kitare v vsem njunem zvočnem razkošju. Anthem je ob prvem poslušanju morebiti asketska plošča, toda ko se poslušalec potopi v sosledje kristalno čistih tonov, ki nenehno presenečajo in navdušujejo z melodično milino, je nagrajen z zvočnim bogastvom, na kakršnega naleti zelo redko. Toliko bolj, ker skladbe niso samo orodje za izvajalsko virtuoznost, ampak premorejo tudi čustveno in intelektualno globino. Med avtorske skladbe sta vpleteni dve, ki sta, zanimivo, delo basistov: Gloria's Step je delo Scotta LaFara, Goodbye Pork Pie Hat pa je ena najbolj znanih skladb Charlija Mingusa. Zlasti slednjo je Towner izvedel z izjemno interpretativno suverenostjo in domiselnostjo.

Anthem je v zadnjem desetletju gotovo najboljša plošča tega mojstra kitare in ena najbolj dovršenih v njegovi karieri.

Jure Potokar