Letnik: 2001 | Številka: 12 | Avtor/ica: Jure Matičič

FLUXION

Spaces

Vibrant Music, 2001

Ob omembi imena Fluxion bo večina tehno navdušencev najprej pomislila na berlinsko založbo Chain Reaction, pri kateri je anonimni producent K. Soublis izdal dva odlična albumska izdelka ter ju poimenoval Vibrant Forms I in II. Približeval se je zvokom temačnega, z efekti prežetega in počasnega dubovskega tehna, ki ga producira berlinska druščina in s tem podtalno odraža posttehnološki in postindustrijski podobarij nemškega glavnega mesta. Fluxion lahko postavimo naravnost v zlato sredino berlinske scene, saj producira natančno takšno glasbo, kot jo pri založbi Chain Reaction vsi pričakujemo. Odstopanja od vzorca se dogajajo le znotraj enoličnih zvočnih struktur, manevrski prostor pa pridobiva predvsem po zaslugi kreativnih in producentskih sposobnosti. A vendar ima tudi Fuxion manj uniformirano plat glasbene produkcije, ki ni oblečena v grobe, rjave ovitke za vinilne plošče in ki se ne skriva za popolnoma anonimno in kolektivno podobo. Že pred časom je Fluxion v obtok poslal bolj osebno vizijo tehno godbe, ki jo dela v zavetju lastne založbe Vibrant Music. Osnovne ideje in metode so sicer podobne kot pri Chain Reaction, toda po mojem mnenju je Fluxion prav pri svoji založbi izdal najboljše plošče. Do sedaj so pri Vibrant Music izšle le tri: najprej vinilni mali plošči z odličnim dubovskim tehnom, pred kratkim pa tudi zgoščenka s popolnoma drugačno vsebino, kot smo bili vajeni do sedaj. Imenuje se Spaces, odpira pa čisto nov pristop v produkciji K. Soublisa. Njegova vizija tehno godbe je bila do sedaj prepletena z ritmičnimi vzorci, ki pa so se na albumu Spaces reducirali le na najbolj suhe ambiente. Občutki ob poslušanju so sicer podobni kot prej, le da moramo shajati brez zapeljivih in hipnotičnih ritmov dubovskega tehna. Ostanejo samo grozeči, temačni, zračni ambienti, ki jih najlepše nakazujejo kar njihova imena: Surface, Coast, Distant Ear, Corridor ... in še bi lahko naštevali. Poslušamo zbirko zvočnih dogodkov, ki obstajajo na ravni najbolj osnovnih elementov in oblik. Vsaka zvočna pokrajina ima svoje lastnosti ter svoje majhne podrobnosti, ki se razvijajo boleče počasi, obenem pa neverjetno pospešujejo minevanje in hkrati s tem tudi naše poslušanje. Spaces je torej vadbeni poligon za resnično akcijo na ritmičnem tehno področju, destilirana tehno godba, ki od nas zahteva veliko koncentracije in napore pri poslušanju. To je ravno obratno kot tista vrsta elektronske glasbe, ki pogosto služi le v vlogi zvokov iz ozadja ali pa jo doživljamo zgolj kot glasbo za brezumni ples. Ampak že albumi, ki jih je Fluxion delal pri založbi Chain Reaction, ga od takšnega pojmovanja strogo ločujejo, Spaces in izdelki založbe Vibrant Music pa so lahko le korak naprej, ki še jasneje definira njegovo godbeno usmeritev in njegove zvočne vizije.

Jure Matičič