Letnik: 2001 | Številka: 12 | Avtor/ica: Jane Weber

RAZLIČNI IZVAJALCI

There Is No Eye: Music For Photographs

Folkways/Powerhouse Books, 2001

Med ploščami, ki so v zadnjem obdobju naletele na izjemen odziv občinstva in kritike, gre posebno mesto zbirki Johna Cohena, pevca in bendžoista, znanega po delu z vplivno skupino The New Lost City Ramblers, pa tudi odličnega glasbenega fotografa. Glasbeniki, ki so se v petdesetih in šestdesetih letih navduševali nad glasbo skupine The New Lost City Ramblers in začenjali svoje kariere, so Cohena in njegovo delo dobro poznali in ga močno cenili. Snemalci in konec koncev fotografi so v zgodovini ameriške popularne glasbe odigrali pomembno vlogo, in John Cohen je bil med vodilnimi, saj je posnel številne filme, pisal knjige in izobraževal novince v svetu glasbe. Kot fotograf je zaslužen, da imamo nekatere pomembne slikovne dokumente, in ti so danes zbrani v knjigi z naslovom There Is No Eye, CD, o katerem pišemo, pa je torej stranski produkt tega velikega in zahtevnega projekta. Cohenova matična skupina The New Lost City Ramblers je bila pri poustvarjanju sicer zelo akademska, vendar je za seboj pustila neizbrisno sled: pesmi številnih glasbenikov z Bobom Dylanom na čelu bi verjetno brez poznavanja dela te skupine zvenele drugače. John Cohen je v skupini The New Lost City Ramblers odigral pomembno vlogo. Mlajšim poslušalcem je namreč predstavil glasbo Docka Boggsa, Georgea Landersa, Hobarta Smitha in Clarencea Ashleyja, samih odličnih bendžoistov in predvsem sijajnih stilistov na tem glasbilu. Vsi ti bendžoisti so preigravali iste teme, vendar jim je vsak dal svoj pečat, Cohen pa jih je rad snemal in fotografiral. No, da ne bo pomote, na plošči so tudi pesmi Garyja Davisa, Elizabeth Cotten, Alana Lomaxa, Woodyja Guthrieja in še vrste drugih, ki so delali izven sveta bendža, po katerem Cohena sicer najbolje poznamo. Glasba na plošči There Is No Eye je živahna, včasih naravnost razuzdana, ne manjka pa ji niti otožnih baladnih trenutkov, ki so v tej glasbi nekakšna nujna stalnica. Cohen je snemal in fotografiral resnično veliko glasbenikov, zbirka pa prinaša tudi vrsto zvočnih posnetkov, ki so delo drugih snemalcev (na primer Mika Seegerja). Za nameček gre poudariti, da zbirka prinaša tudi doslej neizdan posnetek Boba Dylana z naslovom Roll On John iz davnega leta 1962, in že zaradi tega bo šla dobro v prodajo (www.si.edu/folkways, za več informacij o Cohenovem delu pa pojdite še na www.johncohenworks.com).

Jane Weber