Letnik: 2001 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: BIGor

GLUECIFER

Tender Is The Savage

White Jazz, 2000

Zadnja leta pogostokrat slišimo trditve, da je rock mrtev, ampak ... Na plan bom privlekel zloglasni primer skandinavske regionalne ekspoziture MTV, ki skuša slediti realnosti Skandinavije, kjer je rock poseben zakon, ki ga omenjena televizijska hiša stoično zagovarja in predstavlja. Na zaslonih brez težav naletimo na takšne rockovske bende, kot so Hellacopters, Backyard Babies in tudi norveški Gluecifer, ki so po odhodu Hellacopters s stockholmske založbe White Jazz k veliki glasbeni korporaciji postali njeno največje upanje. Vendar ne za dolgo, saj je ta rockovski kvintet v začetku leta obvestil javnost, da po albumu Tender Is The Savage prestopa k novi založbi.

Gluecifer, ki so nastali sredi devetdesetih let v Oslu, z zadnjim, tretjim albumom prepričljivo nadaljujejo začrtano rockovsko pot. Že s predhodnima, prvim Ridin’ The Tiger in drugim Soaring With Eagles At Night To Rise With Pigs In The Morning, so se zapisali med izstopajoča imena ne le skandinavskega, ampak tudi evropskega rocka. V uho bijejo predvsem s prepoznavno lirično rockovsko izraznostjo, ki je izrazito pozitivna in zaokroža rockovsko zakladnico. Zaljubljenost v rock nam še bolj razgalijo z albumom Tender Is The Savage, s katerim so presegli pričakovanja. Niso se zatekli k oživljanju hardrockovskega »čupanja«, ki se je v zadnjih letih vrnilo z vsemi drugimi preporodi, ponujajo celovit rockovski album, zato si lahko privoščimo tudi pretiravanje. Tender Is The Savage je idealna rockovska plošča! Ne moremo jim očitati konzerviranja rocka. Razdelano združujejo koščke rockovske zapuščine, od rudimentarnega rolanja rocka prek glamurnosti do drznega brezkompromisnega punka. V času vedno bolj steriliziranega rocka Gluecifer izstopajo kot homogena celota, ki ne počne ničesar revolucionarnega, ima pa dražljiv pogon, ki rocku vrača svežino in predvsem optimizem.

BIGor