Letnik: 2002 | Številka: 1/2 | Avtor/ica: Jure Matičič

KIRLIAN

De Todas Partes

Disko B, 2001

De Todas Partes v prevodu pomeni »z vseh koncev« oziroma »od povsod« in že v prvi sapi zajema vse značilnosti osebe, ki je producirala istoimenski album. Carlos Abraham Duque Alcivar je tehno producent, razcepljen med več različnih identitet, saj je doma iz Ekvadorja, živi v New Yorku, producira tehno glasbo in jo najpogosteje objavlja pri nemških in avstrijskih založbah. Zato sta cilja njegovih poti najpogosteje München in Dunaj, saj so tam konec koncev njegovi najljubši zarotniki ter njegova najzvestejša publika. Poleg tega je Kirlian lastnik newyorške založbe Tension Records, že od samega začetka sodeluje z Disko B, naredil je prve plošče za legendarno dunajsko tehno založbo Mainframe, zasledimo ga celo v katalogu finskih obskurnežev Sähko, kjer so svojo pot začeli Pan-Sonic ter Jimi Tenor. Slednji je s Kirlianom povezan tudi kot producent, saj je del mednarodne zasedbe Rancho Relaxo All-Stars. Album De Todas Partes spada med Kirlianove solo projekte in je ena izmed treh dolgometražnih plošč, ki so izšle pri založbi Disko B. Prva, Chicken Wings and Beef Fried Rice, je bila odlična mešanica tehna, hip hopa in illbienta; druga, Pleasure Yourself, je bila precej nedefinirana, zato smo jo dokaj hitro postavili nazaj na police; tretja in najnovejša, De Todas Partes, pa je Kirliana znova postavila naravnost med multikulturne eklektike. Album je zmes konkretnega tehno in elektro minimalizma, počasnega drum'n'bassa, jazza ter povsem organskih latinskoameriških ritmov. Ne smemo pozabiti, da je Abe Duque s takšno glasbo preživel večino svojega življenja, njegov odnos do osebne zapuščine pa je primerno ironičen in zabavljaški. Tehno, ambient in hip hop, ki ga navdušujejo sedaj, so le nadgradnje divjih južnoameriških ritmov, ki pa so še vedno nekje v ozadju. Sicer pa je pri Kirlianu in njegovi glasbi vedno prisotna neka zgodba. Album mora imeti razlog za nastanek, De Todas Partes seveda ni izjema. Brez posebnih težav lahko izsledimo tisti začetni vzgib, zaradi katerega se je Kirlian sploh spravil v snemalni studio. Če je prvi album pripovedoval o newyorškem bivalnem naselju Hollis, ki je po Kirlianovih besedah najsrečnejši kraj na svetu, se De Todas Partes posveča nenehnim poslovnim migracijam. Kot potujoči in gostujoči didžej mora kar 79-krat na leto prečkati različne meje, in ker pač ni arijske rase, ga cariniki skoraj vedno brez izjeme preiščejo. Abe Duque tudi ni najbolj suh človek na tem planetu, zato oblasti vedno domnevajo, da v želodcu tihotapi najmanj petdeset kilogramov opojnih substanc. Zaradi nenehne narave takšnih nadlegovanj je Kirlianu prekipelo in nastala je razseljena plošča, ki pripoveduje o nomadskem življenju delavnega didžeja. Sicer pa se podobno dogaja tudi z glasbo na albumu De Todas Partes. Puristi bodo vsekakor razočarani, saj Kirlian ne pozna besede kontinuiteta. Zvoki so raztreseni po vseh mogočih tradicijah in celinah. Sicer pa v knjižici, ki je priložena cedejki, jasno piše: »Ne obotavljajte se, oponašate lahko vse, kar je na tem mestu opisano. Bodite svoj lastni Abe Duque.«

Jure Matičič