Letnik: 2002 | Številka: 10 | Avtor/ica: Danijel Mežan

RJD2

Deadringer

Definitive Jux, 2002

Tisti, ki že od nekdaj uživate in raziskujete bogato zakladnico sempladeličnega, z vizualno, filmsko noto podprtega instrumentalnega hip hopa, boste ob prvencu izjemno kreativnega bledoličnega producenta po imenu RJD2 bržkone prišli na svoj račun. In ne morem si kaj, da ne bi izjavil, da me ob poslušanju prave male mojstrovine ponovno obliva tista kurja polt, ki sem jo občutil že takrat, ko sem slušne celice nastavil prav kultu Endtroducing DJ Shadowa. Prav. Sicer se ne bi mogel povsem strinjati z besedami guruja alternative Definitive Jux, gospoda El-P-ja, ki je izjavil, da bo prvenec RJD2 spremenil ta prekleti svet, saj ne bo spremenil niti sveta hip hopa. A pred nami je album, ki neverjetno izvirno speča zgodovinski trenutek in pogled v prihodnost, prestavi umetnost semplanja in organskega gramofonarskega mešetarjenja na višjo raven, razkrije včasih v podzemlju že kar malce zapostavljena čustva ter se ne more primerjati z ničimer, kar je bilo do danes izdano pri tej založbi progresivnega hip hopa.

Specifike etikete Definitive Jux, ki se kažejo v vesoljskih pohodih, življenjskih travmah, teorijah zarote, urbani paranoji in temačnosti, so namreč tokrat postavljene ob stran, saj mislim, da še nobena plošča ni zvenela tako funky in soulovsko. Brez pretiravanj, saj se mi zazdi, da se je od DJ Shadowa navzel tudi vsakodnevnega bedenja po trgovinah z rabljenimi ploščami in iskal od boga pozabljene, naftalinske in zaprašene 7-palčne single, ki ponujajo toliko uporabnih semplov, da se najbrž ne more več prosto sprehajati niti po dnevni sobi. V neverjetno razpoloženjsko in emocionalno pestre komade, ki so zaokroženi v popolno konceptualno in dramaturško režirano celoto, je namreč razporedil vplive psihedelije, bluesa, soula, funka, minimalizma, gospela, elektronike, eksotičnih ritmov - in še marsikaj bi se našlo. Vse zapečateno v neverjetno organsko zveneč ambient, ki poleg bogate zbirke semplov prisega tudi na »živa« glasbila; v treh komadih, ki slonijo na preteklih prijateljstvih, združi moči tudi z MC-jema Jakkijem Da Motamouthom in Copyrightom iz The Weathermen. In prav zaradi teh bogatih dobrin, ki jih ponuja plošča Deadringer, je ne bi mogel omejiti le s predvidljivo oznako klasičnega hip hopa, saj je še precej več. RJD2 je pač ustvaril album, ki ima vse, in najpomembnejše: nikoli ne pozabi na bogato zgodovino popularne muzike.

Danijel Mežan