Letnik: 2002 | Številka: 11/12 | Avtor/ica: Kaja Šivic

WAM ALI WOLFGANG AMADEUS MOZART

Unionska dvorana, Maribor, 14. 11. 2002

Odlična zamisel, da bi Mozarta približati mlademu občinstvu v glasbeno-gledališki obliki, se je uresničila v sodelovanju igralca in glasbenika Jureta Ivanušiča, dirigenta Simona Robinsona in Glasbene mladine Maribor v tamkajšnjem Narodnem domu. Ivanušič se je v vlogo Mozarta vživel že v gledališki predstavi Amadeus in dokazal, da mu je napisana na kožo, vendar je moral za mladinsko predstavo uporabiti veliko domišljije in režijskih prijemov, da je uskladil gledališki in didaktični pristop. Odrska postavitev orkestra s klavirjem v ospredju seveda omejuje igralski prostor, zato so bile preproste rešitve z osvetlitvijo imenitna zamisel. S prvim prizorom skuša Ivanušič pozornost mladih gledalcev pridobiti s presenečenjem, skoraj šokira jih z umiranjem in rotenjem boga v latinščini. Otroško presunljivo izreče: »Pa tako dobro se je začelo!« In predstavo nadaljuje s podoživljanjem svojega življenja od rojstva naprej. Posamezne mejnike ilustrira živa glasba. V podobi malega Wolfrla se izkaže komaj osemletna Maja Osterc, ki zaigra nekaj prvih skladateljevih menuetov, oboist Matjaž Rebolj blesti v Rondoju iz koncerta v C duru, izjemna je sopranistka Petja Ivanova v ariji Kraljice noči, medtem ko Ivanušič svojo pripoved vseskozi prepleta s sproščenim igranjem klavirja, v katerem mimogrede in nevsiljivo razloži tudi vrsto glasbenih pojmov. Potrebno težo daje predstavi orkester Opere SNG Maribor, ki se mu v zadnjem prizoru pridruži še zbor, ko življenjski krog skleneta Mozartov predsmrtni boj in njegovo vročično skladanje Rekviema.

Žalostna zgodba čudežnega otroka, enega najpopularnejših glasbenih genijev, je kot nalašč za uprizoritev. Še posebej, če se je loti večstranski umetnik, kakršen je Jure Ivanušič. Ivanušič ni le vešč igralec in spreten pianist, njegovo razumevanje Mozartovega temperamenta je edinstveno, iz njegove igre in muziciranja vejejo pristna Mozartova otroškost, radoživost in tragičnost hkrati, ki se tako značilno prepletajo v tej genialni osebnosti in glasbi. In prav v tem je privlačnost predstave, ki kljub nekoliko zahtevni tematiki mnoge mlade duše v občinstvu nepreklicno očara.

Kaja Šivic