Letnik: 2002 | Številka: 3 | Avtor/ica: Rajko Muršič

KLARISA M. JOVANOVIĆ and TRIO BAHUR

Hasret

Dallas Records, 2001

Enako globoko, kot je zaničevanje Balkana kot prostora zaostalosti in plemenskega bratomornega divjaštva pri vsevednih puhloglavcih, je tudi navdušenje nad njegovo pestro glasbeno dediščino pri tistih, ki jih je očaral mik njegovih zvočnih bogastev. Klarisa M. Jovanović in Trio Bahur ne pristajajo zgolj na karto eksotike, temveč, nasprotno, jemljejo izseke iz balkanskih zvočnih tradicij kot podlago za svoj lastni izraz. Pevka Klarisa M. Jovanović nas preseneča že dalj časa: tako z izvajanjem grških in judovskih glasbenih tradicij kot s specifičnim naslanjanjem na slovensko tradicionalno glasbo. Trio Bahur (Igor Bezget – brenkala, Vasko Atanasovski – pihala, Nino Mureškić – tolkala) je sicer že dolgo prisoten na sceni, a je doslej ostajal bolj v ozadju slovenske scene – ali pa je bil preprosto preveč »mariborski«. Srečanje izkušene pevke in razmeroma nove instrumentalne zasedbe se je izteklo v izdaji enega najboljših albumov posodobljenih glasb sveta, kar jih je doslej izšlo na Slovenskem. In ne samo pri nas.

Hasret (turško hrepenenje, ljubezen) nas navdušuje od prvega do zadnjega tona. Z vrhunsko vokalno izvedbo in z izvrstnim, četudi na prvi pogled povsem nepretencioznim muziciranjem spremljevalne zasedbe, z dinamiko in prefinjeno kontemplativnostjo, z improvizacijami in naštudiranostjo, z zvočno pestrostjo in premišljeno orkestracijo, z ritmičnimi prelomi in lahkotnostjo, nenazadnje pa tudi s skrbnim izborom pesmi iz Bosne, Makedonije, Grčije in Turčije. Samo upamo lahko, da bodo pri Dallasu znali ploščo plasirati tudi na tuje, saj gre za svetovno kakovost.

Rajko Muršič